کد خبر: 250203159637
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنمعاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد

تحویل زمین و آغاز فعالیت معدن بوکسیت بوکان در استان آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو گفت: تحویل زمین معدن بوکسیت بوکان در استان آذربایجان غربی پس از طی مراحل قانونی انجام و فعالیت این معدن توسط سرمایه‌گذار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: اقدامات جدید مربوط به طرح سرمایه‌گذاری معدن بوکسیت بوکان آذربایجان غربی از آبان ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود که پس از طی مراحل قانونی به سرمایه‌گذار تحویل شد.

وی افزود: طی شش ماهه گذشته اقدامات لازم برای این معدن از قبیل دریافت مجوزها، تهیه بسته سرمایه گذاری، انتشار اسناد فراخوان، برگزاری فرآیند مزایده عمومی، ارزیابی کیفی و تعیین برنده، انعقاد قرارداد و غیره تکمیل شده و اواسط اردیبهشت ماه، معدن بوکسیت بوکان در استان آذربایجان غربی به سرمایه گذار (شرکت آلومینای ایران) تحویل داده شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح سرمایه گذاری، انجام عملیات اکتشاف تکمیلی، طراحی، تجهیز و آماده سازی معدن و استخراج و فروش ماده معدنی در معدن بوکسیت بوکان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن کلوخه بوکسیت است.

وی ادامه داد: مساحت معدن در حدود ۱۴ کیلومتر مربع و دارای پروانه بهره برداری است که در حد‌فاصل بین شهرستان‌های بوکان و شاهین دژ استان آذربایجان غربی واقع شده است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: این واگذاری از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای بند ت ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر نسبت به جذب سرمایه گذار در راستای اکتشاف و تجهیز و بهره برداری معادن تحت هدایت خود انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا