کد خبر: 22090060667
اقتصاد

تخلیه و بارگیری ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از ابتدای امسال تاکنون معادل ۱۰۵ میلیون تن بوده که حاکی از رشد ۱۷ درصدی، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، از ابتدای امسال تاکنون معادل ۱۰۵میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی و نفتی کشور بوده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۹۹ به میزان ۹۰ میلیون تن، حکایت از رشد ۱۷ درصدی دارد.

در بخش عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر بازرگانی کشور شاهد عملیات ۶۸ میلیون تنی بوده‌ایم که نسبت به ۵۹ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر بازرگانی کشور طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش کالا‌های نفتی در بنادر بازرگانی کشور نیز از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری صورت گرفته که نسبت به ۳۱ میلیون تن عملیات انجام شده در مدت مشابه سال ۹۹، حاکی از رشد ۱۹ درصدی است.

همچنین یک هزار و ۴۲۰ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر بازرگانی کشور از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته به میزان به یک هزار و ۲۹۹ TEU، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این صادرات کالا‌های غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تاکنون معادل ۲۹ میلیون تن بوده که نسبت به ۲۶ میلیون تن صادرات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۱۲ درصدی است.

ترانزیت کالا‌های غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی نیز در مدت مذکور معادل ۴.۲۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲.۹۷ میلیون تن، رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ترانشیپ کالا‌هایی غیرنفتی در بنادر بازرگانی تابعه سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون معادل ۲.۲۳ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ترانشیپ ۱.۶۴ میلیون تنی از رشد ۳۶ درصدی حکایت دارد.

از دیگر موارد مهم، پذیرش تعداد ۶ هزار و ۷۲۷ فروند شناور ورودی بالای ۱۰۰۰ تن به بنادر بازرگانی کشور از ابتدای امسال تاکنون بوده است که نسبت به ۵ هزار و ۹۵۰ فروند شناور پذیرش شده در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است از ابتدای امسال تا کنون ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر دریایی در بنادر کشور جابه‌جا شده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا