کد خبر: 210402132599
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

تخم مرغ ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید و کاهش مصرف در فصل گرما، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۳ هزارتومان است که کماکان ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته او، علی رغم آنکه مرغداران وجه نهاده‌های دامی را به حساب شرکت‌های واردکننده واریز کردند، اما در یک هفته اخیر کنجاله سویا بارگیری نشده است و واردکنندگان به بهانه عدم انتقال ارز، نهاده‌ای تحویل نمی‌دهند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به نبود کنجاله سویا، گله‌ها کاهش وزن پیدا کردند و همواره یکی پس از دیگری در حال حذف است که در این ارتباط  طی نامه‌ای هشدار‌های لازم را به رئیس جمهور، وزیر جهاد و دفتر مقام معظم رهبری داده ایم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی تخم مرغ گفت: خرید حمایتی تخم مرغ ۱۰ درصد کمتر از نرخ مصوب در حال انجام است، ضمن آنکه پشتیبانی امور دام علاوه بر کسر هزینه حمل، نهاده را تهاتر می‌کند که با این وجود تاثیر چندانی نمی‌تواند داشته باشد.

او با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار هفته‌ای ۱۵۰۰ تن تخم مرغ صادر می‌شود که این میزان در برابر مازاد تولید رقم چشمگیری نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا