کد خبر: 07020024023
بانک و بیمهروزنامه

تداوم روند مثبت تراز عملیاتی «وتجارت» در فروردین ۱۴۰۰

حاصل کار بانک تجارت در پایان فرودین کسب دو هراز و ۴۶۰میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی و اختصاص هزار و ۵۱۴میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۹۴۶میلیارد تومان بود.

به گزارش بانکداری ایرانی، بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهیانه بانک تجارت در فرودین امسال، دو هزار و ۴۶۰میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و هزار و ۵۱۴میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داد که نسبت به ماه قبل؛ هم در بخش درآمد تسهیلاتی و هم سود پرداختی تغییری نداشته است.

این بانک خصوصی در این دوره یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد، در بخش درآمد تسهیلات رشد داشته است و در بخش سود پرداختی نه تنها رشد نداشته؛ بلکه با کاهش روبرو شده است و حاصل آن رشد ۶۲۸درصدی تراز عملیاتی این بانک بود.

بانک تجارت در این دوره همانند دور مشابه سال گذشته در بخش تسهیلات اعطایی بیشترین درآمد را از سه سر فصل سایر تسهیلات، فروش اقساطی و مشارکت مدنی کسب کرد و مانده تسهیلات اعطایی این بانک به رقم ۲۴۹هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان فروردین سال قبل ۵۰درصد رشد داشته است.

این بانک بورسی در بخش پرداخت سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بیشترین سود را به سه سرفصل سپرده‌های یک‌ساله، دوساله و کوتاه‌مدت پرداخت کرد و مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری این بانک در پایان فروردین به رقم ۳۰۸هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۴درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا