کد خبر: 1008995714
راه و مسکنروزنامهمجلس

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس : اجازه تداوم قیمت‌گذاری شناور بلیت هواپیما را نمی‌دهیم

عضو کمیسیون عمران مجلساین پرسش را مطرح کرد که چه دلیلی ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی برای نرخ بلیت هواپیما ، قیمت کف و سقف تعیین کرده‌اند؟

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: در زمان مدیریت وزیر سابق راه و شهرسازی، طرح آزادسازی و شناورسازی بلیت هواپیما کلید خورد، در دیدگاه اولیه این طرح خوب بود تا قیمت ها براساس عرضه و تقاضا تعیین شده و یک رقابت میان ایرلاین ها برای ارائه نرخ های مناسب تر و خدمات بهتر ایجاد شود. متأسفانه طرح شناورسازی بلیط هواپیما به درستی اجرایی نشد و عملا ایرلاین ها از این مساله سوء استفاده کردند.

بدهی ایرلاین ها به شرکت های پخش سوخت هواپیما بسیار بالا است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان بدهی ایرلاین ها به شرکت‌های پخش سوخت هواپیما بسیار بالا است، این یعنی هزینه‌ها از مردم به صورت نقد گرفته شده و در خدمات دهی و پرداخت بدهی ها کوتاهی می شود.

وی با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: قطعا میزان ارز دریافتی و میزان هزینه کرد این اعتبارات توسط ایرلاین‌ها باید شفاف شود، در این میان اگر سوء مدیریتی در این بخش وجود دارد، باید مشخص شود.

یوسفی با اعلام اینکه مجلس به هیچ وجه اجازه افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد، افزود: مجلس در این رابطه کوتاه نخواهد آمد، قطعا اگر لازم باشد نمایندگان برای پیگیری مساله، از ظرفیت کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس استفاده می‌کنند.

مسئولان سازمان هواپیمایی هفته آینده نسبت به شائبه‌های مرتبط با قیمت بلیت پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در هفته آینده نیز نشستی را درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما برگزار می کند تا مسئولان سازمان هواپیمایی نسبت به شائبه‌های ایجادشده پاسخ دهند.از طرف دیگر اگر قرار است که در نرخ پروازهای هوایی افزایشی صورت گیرد، مسئولان سازمان هواپیمایی باید دلایل این مساله را بیان کنند، متأسفانه مدیران همواره راحت‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را که همان افزایش قیمت‌ها و فشار به مردم و مسافران است، انتخاب می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قطعا اجازه تداوم قیمت‌گذاری بلیت هواپیما به صورت شناور را نخواهیم داد، افزود: به چه دلیلی ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی برای نرخ بلیت هواپیما، قیمت کف و سقف تعیین کرده اند، مگر فضای اقتصادی کشور، تجارت آزاد است که ایرلاین ها قیمت‌ها را آزاد کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا