کد خبر: 20010176982
جهانسیاست

تذکر امیرعبداللهیان به امارات درباره اسرائیل

امیرعبداللهیان، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورهای منطقه دانست و تأکید کرد: باید تلاش کرد تا عوامل بحران‌آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با همتای اماراتی با تأکید بر اینکه ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان نمی‌خواهیم، گفت: اما صهیونیست‌ها ریشه ناامنی در منطقه بوده و هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در تماس تلفنی در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سوریه، تحولات در سرزمین‌های اشغالی و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت امارات، روابط دو جانبه را رو به پیشرفت توصیف و اظهار کرد: دیدار و رایزنی‌های خوبی میان مقامات دو کشور برقرار شده است.

امیرعبداللهیان، فعال شدن کمیته‌های روابط دو جانبه در موضوعات مورد توافق و تبادل هیئت‌ها را در تقویت و بسط مناسبات دو جانبه مؤثر دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هیچ محدودیتی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات وجود ندارد.

طرفین همچنین بر اهمیت توسعه همکاری‌های بخش خصوصی تأکید کردند.

امیرعبداللهیان همچنین درباره بحران یمن، از برقراری آتش‌بس موقت در یمن، استقبال و ابراز امیدواری کرد که شاهد لغو کامل محاصره انسانی یمن و برقراری مذاکرات سیاسی همه طرف‌های یمنی باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مشترکات دو کشور افزود: ما جز خیر و امنیت و پیشرفت برای همسایگان، منطقه و امارات نمی‌خواهیم اما صهیونیست‌ها ریشه ناامنی در منطقه بوده و هستند.

امیرعبداللهیان، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورهای منطقه دانست و تأکید کرد: باید تلاش کرد تا عوامل بحران‌آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

«شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک متقابل ماه پر خیر و برکت رمضان، ابراز امیدواری کرد روابط ریشه‌دار دو کشور در سال جدید بیش از پیش گسترش یابد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان با اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط فی‌مابین در عرصه‌های مختلف، خواهان بررسی فرصت‌های همکاری مشترک شد.

وزیر امور خارجه امارات در مورد شرایط جدید منطقه نیز گفت که طی هفته‌های اخیر شاهد بهبود شرایط در منطقه هستیم و دیدار رئیس‌جمهور بشار اسد از امارات و برقراری آتش‌بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرف‌ها فراهم کرده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره‌برداری کنند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو تأکید کرد: امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک‌آمیز از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا