کد خبر: 10070048489
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مبنای محاسبات مالیات است

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مبنای کار است البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام و مواردی که جنس درآمدی ندارند، مشمول اخذ مالیات نیستند.

به گزارش خانه ملت، امیدعلی پارسا با بیان اینکه توانسته‌ایم با جلوگیری از فرارهای مالیاتی به درآمد تعیین‌شده در بودجه سال جاری در خصوص درآمدهای مالیاتی دست یابیم، گفت: یکی از راه‌های تشخیص فرار مالیاتی بررسی تراکنش‌های بانکی افرادی است که دارای گردش مالی بالایی هستند، یعنی گردش مالی تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مبنای کار قرار دارد.

او ادامه داد: بانک مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به این اشخاص را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد، البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام، تبدیل شکلی از دارایی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند را کنار می‌گذاریم اما در مقایسه با موارد دیگر از مودیان سوال می‌شود که آیا فعالیتی داشته‌اند که مالیات آن پرداخت نشده باشد.

پارسا با تاکید براینکه ما مالیات بر تراکنش بانکی نداریم، اظهار کرد: براین اساس سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش‌های بانکی اشخاص از فعالیت‌هایی که مالیات آنها پرداخت‌‌نشده، مالیات را مطالبه کرده است و این کار با قوت در دست اقدام است. طی ۵ ماه گذشته در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال‌های گذشته حدود ۶۲درصد رشد درآمد مالیاتی داشته‌ایم که این درصد بدون فشار به مودیان و بیشتر از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی بدست آمده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تاکید کرد: اطلاعات مربوط به اشخاصی که فرار مالیاتی دارند از طریق سازمان امور مالیاتی شناسایی و یا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی از سوی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای ما ارسال می‌شود و ما براساس آن اقدام می‌کنیم.

او با بیان اینکه فرار مالیاتی انواع مختلفی دارد و ما بدون هیاهو و جار و جنجال موارد مالیاتی را عالمانه بررسی و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم، گفت: این سیاست قطعی و محکم سازمان امور مالیاتی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا