کد خبر: 111202153057
اقتصادبازارها و خدمات مالیروزنامهسلامت و رفاه

تسریع در پرداخت مطالبات شرکت های پخش دارو

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، اعتبارات طرح دارویاری واریز شد و فرایند پرداخت مطالبات شرکت های پخش دارو تسریع خواهد شد.

به گزارش عصراقتصاد، فرشته میرزازاده، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو گفت: اعتبارات طرح دارویاری از محل هدفمندی یارانه‌ها در اسفند سال‌جاری واریز شده است.

میرزازاده افزود: از معاونین توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته ایم فرایند پرداخت مطالبات شرکت‌های توزیع کننده دارویی را تسریع کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح دارویاری باید مستقیماً از سوی ستاد و به نسبت اسناد ارسالی از سوی هر یک از واحدهای تابعه به سازمان‌های بیمه‌گر در وجه ذی‌نفعان از جمله شرکت‌های توزیع دارو واریز شود، تصریح کرد: معاونین می‌بایست پس از واریز وجه، اطلاعات تراکنش‌های انجام شده را جهت ثبت در دفاتر مالی و کاستن از بدهی به شرکت‌ها از سوی مدیریت امور مالی دانشگاه و دانشکده به واحدهای تابعه ارسال کنند.

قابلیت ایجاد مسیر مستقیم صادرات دارو به روسیه

از سوی دیگر دکتر سید حیدر محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: پس از سفر به روسیه، به شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های سلامت محور اعلام کردیم که برای توسعه همکاری‌ها با روسیه آمادگی کامل را داریم و شرکت‌ها درصورت تمایل به صادرات، مشکلات اخذ مجوز را اطلاع دهند تا موضوع به فوریت پیگیری شود.

وی افزود: برای توسعه همکاری‌ها با روسیه مسیر تسریع شده‌ای را تعیین کردیم تا امور شرکت‌ها برای افزایش همکاری‌ها، انتقال تکنولوژی، صادرات و غیره در تمام زمینه‌ها تسهیل شود.

رییس سازمان غذاودارو به همتای روسی خود گفت: با ایجاد زمینه‌های تعامل بیشتر بین نمایندگان انجمن‌های دارویی دو طرف، همکاری‌ها می‌تواند سرعت بگیرد.

وی همچنین از آمادگی سازمان غذا و داروی ایران برای ایجاد مسیر مستقیم صادراتی به منظور تبادل دارو و تجهیزات پزشکی در مواقع اورژانسی خبر داد و عنوان کرد: اگر دو کشور ضوابط رگولاتوری یکدیگر را بپذیرند روند ثبت دارو تسریع خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حضور تجار ایرانی و روسی در نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای تبادل تجارب و همکاری‌های بیشتر است گفت: این نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای به اشتراک گذاری دستاوردها و آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی هر دو طرف است.

استقبال روسیه از گسترش همکاری با ایران

معاون وزیر بهداشت روسیه در ادامه این دیدار از آمادگی این کشور برای رجیستر داروهای تولید ایران خبر داد و گفت: ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان دو کشور بسیار مهم بوده و در حال حاضر ارتباطات کمپانی‌های ایرانی و روسی گسترش یافته و پروژه‌های مهمی بین دو کشور در حال انجام است.

وی همچنین از پیشنهادات رئیس سازمان غذا و دارو در حوزه گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال کرد و خواستار تامین چند قلم داروی مورد نیاز این کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا