کد خبر: 290503170334
جامعه و فرهنگ

تسریع روند اجرای ۹ پروژه تجمیع و نوسازی در محله‌های اتابک و مینابی منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از تسریع روند عملیات اجرایی ۹ پروژه تجمیع و نوسازی، در محدوده بافت فرسوده این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه با اشاره به عملیات نوسازی ۷۷ پلاک بافت فرسوده در محله‌های مینابی و اتابک گفت: با اجرایی این پروژه‌های تجمیع و نوسازی در منطقه، بخش‌های قابل توجهی از پلاک‌هایی که در محدوده‌های بافت فرسوده این منطقه قرار گرفتند، تعیین تکلیف می‌شوند و تلاش ما این است که این پروژه‌ها هر چه سریعتر تکمیل و آماده بهره‌برداری برای ساکنان منطقه شوند.

شیری با اشاره به اینکه این پروژه نقطه عطفی است در پاسخ به مطالبات برحق شهروندان افزود: این پروژه با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران، شهرداری منطقه ۱۵ و پیمانکار سازنده انجام شد و قراراست این ۷۷ پلاک در قالب ۹ پروژه تجمیعی به ۱۴۹ واحد نوساز تبدیل شود.

وی به توضیح روند اجرایی این ۹ پروژه پرداخت و افزود: ۲ پروژه در مجموع شامل ۲۹ پلاک در محله اتابک در مرحله نازک کاری است که با انجام انشعابات، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، همچنین ۳ پروژه در مرحله سفت کاری، ۲ پروژه در مرحله فونداسیون و ۲ پروژه نیز در مرحله اخذ صدور پروانه ساختمانی است.

شهردار منطقه بیان داشت: الحاق رایگان کوچه‌ها در طرح تجمیعی در کنار اعطای طبقه تشویقی، رایگان بودن هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی از جمله بسته‌های تشویقی است که روند نوسازی و تجمیع را تسهیل کرده است.

شیری در پایان اظهار داشت: عزم مدیریت شهری در نوسازی بافت فرسوده بسیار جدی است و‌امیدوارم با اجرای این طرح روند نوسازی بافت فرسوده در منطقه تسریع یابد و مردم از خیرات و برکات آن بهره‌مند شوند تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی ساکنان باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا