کد خبر: 1208995992
بانک و بیمهروزنامه

تسهیلات «کشاورز‌کارت» بانک کشاورزی به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک

مدیرعامل بانک کشاورزی، اعلام کرد «کشاورز‌کارت» منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی تولید می‌کنند، قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، روح‌الله خدارحمی با اشاره به اینکه «کشاورزکارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته‌شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورزکارت»، ۲۰میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در بانک سعی شده است در حداقل زمان «کشاورزکارت» در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: نرخ تسهیلاتی که از طریق این کارت پرداخت می‌شود، ۱۲درصد در سال و مدت بازپرداخت یک‌ساله بوده که در مقایسه با نرخ تسهیلات عادی یعنی ۱۸درصد، نرخ مناسبی است.

او درباره وثایق در‌نظرگرفته‌شده برای دریافت این کارت اعتباری نیز گفت: به دلیل رقم متوسط، دریافت این کارت نیاز به تضامین و وثایق زیادی نخواهد داشت.

به گفته خدارحمی، کشاورزان از طریق سامانه سیتا با همکاری معاونت زراعت و جهاد کشاورزی استان‌ها به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند و معرفی بر اساس سطح زیر کشت انجام خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده است تا ۳روز کاری بعد از معرفی کشاورزان این کارت در اختیارشان قرار گیرد.

خدارحمی گفت: این کارت ابزاری برای پرداخت الکترونیک در پایانه‌های فروشگاهی خاص و مراکز عرضه نهاده‌ها مانند کود و سم است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا