کد خبر: 22090060733
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

تسهیلات ۸ هزار میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از تولید و کارآفرینی

اولین قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در چارچوب تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰کل کشور بین بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک تجارت، به‌موجب این قرارداد از سوی بانک تجارت مجموعا ۸۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات شامل ۳هزار میلیارد ریال بر اساس تبصره ۱۸قانون بودجه و ۵هزار میلیارد ریال نیز از محل منابع داخلی بانک برای اعطای تسهیلات تلفیقی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه درگردش به اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی‌شده از سوی معاونت علمی و فناوری به بانک در نظر گرفته شده است.

نرخ این تسهیلات در مناطق غیر برخوردار ۱۰درصد و برای سایر مناطق ۱۲درصد تعیین شده است.

مدیرعامل بانک تجارت با بیان تعامل نزدیک این بانک با صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این راستا بانک تجارت تاکنون بالغ بر ۱۳هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۳۴هزار میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی صادر کرده است و خوشبختانه هیچ یک از این تسهیلات و تعهدات تاکنون به مطالبات منجر نشده که این امر از وجود ظرفیت‌های مناسب در شرکت‌های دانش‌بنیان حکایت دارد.

اخلاقی یادآور شد: بانک تجارت تاکنون تفاهمنامه‌هایی را با شرکت ملی نفت، همراه اول، دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسانده که ارزش این تفاهمنامه‌ها رقمی بالغ بر ۳۰هزار میلیارد ریال است.

در همین راستا راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کنار کارخانه نوآوری را در برنامه‌های بانک قرار داده‌ایم.

او به ظرفیت‌های بی‌شمار حوزه نفت برای نوآوری تاکید کرد و افزود: در وضع کنونی نرخ بالای بازدهی در این حوزه‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا