کد خبر: 090802141994
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهتولید و بازرگانی

تسهیل دریافت وام‌های خرد با سامانه‌های الکترونیکی

فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: برای ما مهم است که خدمات بانکی راحت‌تر به مردم ارائه شود.

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در نشست رونمایی از سامانه فرابانک بیان کرد: نظام بانکی به دلایل مختلف تحت فشار است، چون بانک‌ها بخش عمده‌ای از تامین مالی را بر عهده دارند و تامین مالی خرد نیز بر عهده بانک است.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار در بانک مرکزی توسعه تسهیلات خرد و قرض الحسنه را در دستور کار قرار داده ایم، برای ما مهم است خدمات بانکی راحت‌تر به مردم ارائه شود، در اعطای تسهیلات خرد موضوع مراجعه مستمر مردم برای تکمیل مدارک یکی از مشکلات است، بنابراین سامانه‌هایی مانند فرابانک که مراجعه مردم را کاهش می‌دهد دارای اهمیت است.

فرزین تشریح کرد: موضوع اعتبار سنجی و ضامن از دیگر مشکلات و انتقادات به نظام بانکی است، همچنین گفتنی است که بازگشت تسهیلات خرد نسبت به تسهیلات کلان بیشتر است بنابراین این میزان سختگیری در دریافت وام برای مردم عادی کار درستی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: سفته الکترونیک دریافت تسهیلات را برای مردم راحت میکند و این سامانه نیز باید سرمشق سایر بانک‌ها شود تا مردم به صورت غیر حضوری و راحت بتوانند تسهیلات خرد را دریافت کند.

وی افزود: بانک ملت در حوزه فناوری از سایر بانک‌ها پیشی گرفته است و طبق گزارشی که به من ارائه شد تمامی شاخص‌های بانک ملت مانند کفایت سرمایه وضعیت خوبی دارند، بنابراین این بانک می‌تواند در سطح منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا