کد خبر: 240303162802
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانی

تشریح ۴ اولویت اصلی شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم/ امضای ۲۰ قرارداد به ارزش ۲۱.۵ میلیارد دلار

گزیده‌ای از صحبت‌های محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه میدان مشترک یادآوران:

افزایش و جهش تولید نفت و گاز، توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک، افزایش صادرات و جهش درآمدهای نفتی در کشور چهار اولویت اصلی شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم بوده است.

شهید رئیسی با درک درست می‌دانست رشد اقتصادی از مسیر جهش تولید می‌گذرد. با این نگرش، تولید روزانه نفت ایران از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نشان‌دهنده جهشی ۷۰ درصدی است.

در ۲.۵ سال دولت سیزدهم ۲۰ قرارداد قطعی نفت و گاز امضا شده است. ارزش این قراردادها ۲۱.۵ میلیارد دلار است و ۸۰ درصد ارزش این قراردادها که معادل ۱۷.۵ میلیارد دلار است، به توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی مربوط می‌شود.

اجرایی‌شدن سریع این قراردادها و به تولید رسیدن میدان‌های نفتی و گازی از آماده ‌بودن شرکت‌های بزرگ و توانمند ایرانی حکایت دارد.

افزایش صادرات نفت ایران اکنون مورد تأیید سازمان‌های داخلی و همچنین سازمان‌های بین‌المللی است.

در آینده بسیار نزدیک بیش از ۲ میلیارد دلار قرارداد جدید برای توسعه میدان‌های نفتی امضا خواهد شد.

طرح بعدی که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی است و اهمیت بهره‌برداری از این سکو، کمتر از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا