کد خبر: 06060043785
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تصمیم با شماست با قرص خواب یا بدون آن (طنز)

راضیه حسینی

آیا واکسن مدرنا در ژاپن ممنوع شد؟

علی نورانی، خبرنگار در ژاپن: «ژاپن به خاطر ۳۹ شیشه که داخلشان ذرات خارجی دیده شده ۱۶۳۰۰۰ شیشه ویال واکسن معادل ۱.۶ میلیون دوز را برای احتیاط فراخوان کرده. مدرنا کماکان در ژاپن تزریق می‌شود. اما باز عده ای نوشتند «ژاپن تزریق مدرنا را متوقف کرد.»

واکسن سینوفارمی که به ایران می‌رسد تأییدیه سازمان جهانی بهداشت را ندارد؟ دستیار وزیر امور خارجه: «ادعای مغرضانه در مورد واکسن ووهان، دروغی بزرگ و کثیف است.

سینوفارم تا امروز فقط یک واکسن کووید و یک قیمت دارد.»

بعضی‌ها بیشتر از اینکه دنبال اخبار درست از منابع موثق باشند، انگار از صبح خروس‌خوان بلند می‌شوند، یک خبرفیک‌یاب به خودشان وصل می‌کنند و در فضای مجازی می‌چرخند تا هرجا خبری عجیب پیدا کردند، شروع به کار می‌کنند. آنان ابتدا خبر را کپی، بعد کمی پیازداغش را زیاد می‌کنند و تازه این‌جاست که کار اصلی شروع می‌شود: اول توئیت می‌کنند، بعد، از توییت اسکرین‌شات می‌گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند.

سپس پست را استوری و استوری را هایلایت می‌کنند. البته فرستادن به گروه تلگرامی و از آنجا کپی پیست به واتس‌اپ را هم فراموش نمی‌کنند.

ما در این اوضاع بلبشو دو راه بیشتر نداریم:

 یا هر روز در فضای مجازی کلی خبر فیک و ناامیدکننده بخوانیم، به همه خبرها اعتماد کنیم. از دخترخاله صغری‌خانم که در یک بیمارستان کار می‌کند و می‌گوید همه آن‌هایی که واکسن زده‌اند، دارند می‌میرند و هر کسی نزده زنده مانده است تا پسردایی اکبرآقا که می‌گوید با چشم‌های خودش دیده است یکی برکت زده، درجا مرده. همه را باور کنیم و آخر شب به زورِ کلی قرص‌خوآب‌اور بخوابیم.

یا برای مدتی پیگیر اخبار جعلی نباشیم. فضای مجازی را به حال خودش رها کنیم و بگذاریم آن‌قدر خبر پخش کند  تا خبردونش پرشود. مطمئن باشید هیچ چیز را از دست نمی‌دهیم. دنیا به کار خودش ادامه می‌دهد.

هر روز مردم برای واکسن زدن صف می‌کشند، مسئولان وعده واردات کلی واکسن می‌دهند از مدرنا و فایزر تا آسترازنکا و سینوفارم.

باز هم واکسن داخلی جدیدی رونمایی می‌شود. و دنیا با تمام شلوغی‌هایش ادامه خواهد داشت. چه با قرص خواب‌آوار به خواب برویم، چه بدون آن و در آرامش.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا