کد خبر: 200303162309
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانی

تصویب طرح‌های توسعه مدیران صنعت نفت در ۲۱ حوزه تخصصی

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به تصویب طرح‌های توسعه مدیران در ۲۱ حوزه تخصصی در هیئت‌های عالی، گفت: افزون‌ بر این، دو راهبرد اصلی شامل پای‌ کار آمدن ظرفیت خبرگانی صنعت نفت و باورداشتن مدیران ارشد این صنعت به نظام جامع توسعه مدیریت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن حقیقی‌مقدم روز گذشته (شنبه، ۱۹ خرداد) در نشست شورای مدیران توسعه سرمایه ‌انسانی صنعت نفت با بیان اینکه برای استقرار فرایندهای توسعه مدیریت در صنعت نفت فرایند جامعی را در نظر گرفتیم، تصریح کرد: این فرایند شامل شناسایی و ارزیابی استعدادها تا آموزش، توانمندسازی، توسعه و پایش عملکرد و ارتقای سطح صلاحیت آن‌هاست.

وی افزود: باشگاه خبرگان، خانه مدیران، شناسایی خبرگان و کار خبرگانی‌ کردن از دستورالعمل‌های نظام جامع توسعه مدیریت است که منتج به تصویب طرح‌های توسعه مدیران در ۲۱ حوزه تخصصی در هیئت‌های عالی می‌شود.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به اینکه در مرحله تصویب طرح‌های توسعه‌ای قرار داریم، گفت: افزون بر تأمین مدیران صنعت نفت در ۲۱ حوزه تخصصی، دو راهبرد اصلی شامل پای‌ کار آمدن ظرفیت خبرگانی صنعت نفت و باورداشتن مدیران ارشد این صنعت به نظام جامع توسعه مدیریت را دنبال می‌کنیم.

حقیقی‌مقدم ادامه داد: در این زمینه، حدود ۱۱۰ نفر از مدیران ارشد صنعت نفت را درگیر کار کردیم و همه می‌دانند که در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت چه اقدام‌هایی به‌منظور توسعه مدیریت در صنعت نفت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح توسعه مدیران‌ عامل و اعضای هیئت‌مدیره دغدغه این بود که صنعت نفت با اختیار و وظایفی که دارد، اقدام‌هایی انجام دهد. ازاین‌رو در شورای منابع‌ انسانی این صنعت، این موضوع مطرح و بنا شد پیش از اینکه این طرح در هیئت‌های عالی مطرح شود، در این شورا تصویب شود.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت افزود: در این نشست سه طرح توسعه مدیران‌ عامل صنعت نفت، طرح توسعه اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابع وزارت نفت و طرح توسعه مدیران منابع‌ انسانی توسعه صنعت نفت ارائه و بررسی می‌شود. همچنین در توسعه مدیران‌ عامل، رویکرد ارزیابی و استعدادیابی و در توسعه اعضای هیئت‌مدیره رویکرد توسعه مطرح است.

حقیقی‌مقدم بیان کرد: در مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت از همان ابتدای کار، موضوع نظام جامع و ورود جامع به نیازهای مدیریتی صنعت نفت را پیش بردیم و با جذب نیروهای صاحب صلاحیت در این مرکز، به معاونت سرمایه انسانی وزارت نفت درباره استخدامی‌های جدید کمک کردیم. همچنین تشکیل کارگروه تخصصی روانشناختی و برگزاری نشست‌های این کارگروه یکی دیگر از اقدام‌های مهم این مرکز بود.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد ۱.۵ ساله مرکز توسعه منابع انسانی صنعت نفت ارائه داد و افزود: از همان ابتدا موضوعاتی نظیر نظام جامع، اسناد پشتیبان حرکت مرکز و ورود جامع به نیازهای مدیریتی صنعت نفت مطرح بود که همه این امور به لطف خدا پیش رفت؛ در کنار این موارد بازارهای ساختار سازمانی مرکز توسعه مدیریت را داشتیم که به خوبی انجام شد.

حقیقی مقدم افزود: موضوع جذب نیروهای جدید برای مرکز بود که بسیاری از نیروهای توانمند در این مدت به ما اضافه شدند و نزدیک به ۴۵۰۰ نفر ارزیابی روانشناختی برای آزمون های استخدامی داشتیم و در کنار همه این ها نزدیک به دو هزار نفر خبره را جهت جذب در صنعت نفت شناسایی و ۲۵۶ نفر را جذب باشگاه خبرگان صنعت نفت کردیم که همه این ها برخی از کارنامه اخیر مرکز توسعه مدیرت صنعت نفت بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا