کد خبر: 290302130309
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

تصویب لایحه واردات خودرو و ثبات نسبی ارز باعث ریزش قیمت‌ها شد

قیمت خودرو در روز‌های اخیر به دلیل تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده و ثبات بازر ارز با روند کاهشی همراه بود.

 سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره تاثیر مثبت مصوبات و تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی در روند کاهش قیمت خودرو گفت: در روزهای اخیر شاهد اتفاقات مثبتی از جمله تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت در مجلس شورای اسلامی بودیم که باعث شد قیمت خودرو در بازار کاهش یابد.

وی تاکید کرد: البته دیپلماسی منطقه‌ای بانک مرکزی و اتفاقات امیدبخش در عرصه روابط بین الملل نیز تاثیر زیادی بر بازار خودرو داشت و باعث ریزش قیمت‌ها شد چرا که در بازار ارز نیز ثبات نسبی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم بهبود روابط مالی و تجاری با کشور‌های منطقه و تاثیر آن بر ثبات بازار ارز و خودرو افزود: به طور قطع بهبود روابط با کشور‌های منطقه می‌تواند تاثیر خوبی بر شرایط واردات و صادرات ما داشته باشد، چراکه این سیاست‌های خارجی در صورت رسیدن به نتایج مطلوب به ثبات بازار ارز کمک می‌کند و به تبع آن در بازار خودرو نیز تاثیرگذار خواهد بود.

موتمنی ادامه داد: تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده و اخبار مثبت مبنی بر ایجاد روابط سیاسی با کشور‌های منطقه در حالی از دیروز باعث کاهش قیمت خودرو شد که ما در چند روز گذشته شاهد روند افزایشی قیمت‌ها بودیم. به همین دلیل می‌توان با قاطعیت گفت که مصوبه اخیر مجلس و سفر‌های رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های منطقه و همچنین بهبود روابط خارجی باعث شد تا اتفاقات مثبتی در بازار خودرو رخ دهد.

وی در پایان تاکید کرد: تداوم روند افزایش واردات خودرو‌های صفر، آغاز واردات خودرو‌های کارکرده زیر پنج سال ساخت و همچنین سیاست‌های خارجی دولت و بانک مرکزی می‌تواند ثبات خوبی در بازار خودرو ایجاد کند و آرامش بازار و سرمایه‌گذاران را به دنبال داشته باشد.

 منبع: ایبِنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا