کد خبر: 2109998344
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

تصویب چند طرح محرومیت‌زدایی برای جاسک و بشاگرد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پس از بازدید دو روزه از مناطق کم برخوردار شرق هرمزگان از جمله بشاگرد، جاسک، نوگین، گیشدان و جانوری، چند طرح محرومیت‌زدایی از این مناطق را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، محمد امید روز جمعه در پایان این سفر که با پیگیری استاندار هرمزگان، نماینده شرق هرمزگان و معاونت عمرانی استانداری صورت گرفته بود، افزود: ایجاد راه ارتباطی مناسب، به‌عنوان یکی از دغدغه های جدی معاونت توسعه روستایی دراین مناطق مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: انجام عملیات راه سازی و ساخت ابنیه مسیر ۹۹کیلومتری این مناطق از مرکز بخش لیردف، پرهزینه است و برنامه زمان بری خواهد بود اما پس از نشست با وزارت راه و شهرسازی، تصمیم ویژه ای در این خصوص اتخاذ می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد: معاونت توسعه روستایی برای حل کوتاه مدت مشکل مسیر ارتباطی روستاهای کوهستانی منطقه شرق جاسک، نسبت به تأمین و تجهیز ماشین آلات راهدارخانه مستقر در بخش لیردف اقدام خواهیم کرد که اگر در مقطع فعلی و با شروع بارندگی های زمستانه، مسیر ارتباطی این روستاها قطع شد، امکان بازگشایی مسیر در سریع ترین زمان ممکن وجود داشته باشد.

امید، گشایش این مسیر را در گام نخست مهم ارزیابی کرده وعنوان کرد: ابنیه مسیر بر اساس برنامه زمان بندی شده و طی برنامه ای که پس از نشست آتی معاونت توسعه روستایی با استاندار هرمزگان، معاونت عمرانی استانداری، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولان مرتبط برگزار خواهد شد، مشخص می شود.

وی، همچنین از برخورداری مردم منطقه جانوری، گیشدان و نوگین از خانه بهداشت خبر داد و گفت: در شورای عالی روستا که هفته آینده برگزار خواهد شد، گزارش این سفر ارائه خواهد شد و منابع لازم برای احداث خانه بهداشت در این منطقه با استفاده از منابع داخلی معاونت توسعه روستایی و جلب کمک خیران تأمین می شود.

ساخت ۲ مدرسه در جاسک از اعتبارات توسعه روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: ساخت یک مدرسه از محل اعتبارات توسعه روستایی و دو مدرسه با استفاده از منابع مالی خیران نیز به‌زودی در مناطق محروم جاسک از جمله منطقه نوگین و گیشدان شروع می شود.

امید، با بیان اینکه فعالیت های عمرانی، رفع محرومیت و گسترش توسعه در منطقه شرق جاسک بیش از آنکه دارای حجم گسترده ای باشد، نیازمند پیگیری برای اجرایی شدن پروژه‌هاست، گفت: موافقت لازم برای نصب چهار دکل بزرگ تلفن همراه با پیگیری نماینده شرق هرمزگان و مجموعه استانداری اخذ شده و باید مشکلات موجود در مسیر عدم اجرای آن با رایزنی و مداومت در پیگیری ها رفع شود.

وی افزود: شاید مردم زیادی در این منطقه ساکن نباشند اما بخش مهمی از جغرافیای کشور با انجام فعالیت های توسعه ای از محرومیت نجات پیدا می‌کند و آبادانی این منطقه برای ما بسیاراهمیت دارد.

وی با اشاره به نقش اشتغال در ماندگاری جمعیت در روستاها، افزود: کمک های ویژه ای در راستای توسعه اشتغال روستایی با ارائه تسهیلات  طرح‌های اشتغال خرد و با استفاده از تجمیع منابع معاونت توسعه روستایی و اعتبارات استانی به منطقه شرق جاسک اختصاص می یابد.

امید، بیان کرد: از ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با ایجاد سازه‌های آبخیرداری به عنوان زیرساخت توسعه اشتغال بخش کشاورزی و تأمین آب این روستاها  و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در مسیر رفع محرومیت این مناطق استفاده خواهیم کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا