کد خبر: 160502134694
روزنامهگردشگری

تعیین نرخ دستوری سرمایه‌گذاران خارجی را فراری داد

به گفته رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، بخشی از سرمایه گذاران خارجی و هتلداران زنجیره‌ای علاقه‌ای برای حضور در ایران ندارند. آنها عنوان می‌کنند به کشوری که نرخ دستوری است و توسط دولت تعیین می‌شوند، نمی‌آیند.

به گزارش عصراقتصاد، جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره جامعه هتلداران ایران، گفت: طی چند سال گذشته همواره با بحران‌های مختلف روبه‌رو بودیم ضمن آنکه با سیاست‌های نادرست دولت در خصوص گردشگری و هتلداری همراه هستیم و تورم نیز مازاد بر موارد فوق است. تمام این عوامل سبب شده تا هتلداران زیان‌ده شوند.

حمزه زاده درباره آمار هتل‌هایی که تاکنون پلمپ شده‌اند، گفت: متأسفانه آمار پلمپ هتل‌ها هر روز بیشتر می‌شود و تبدیل به معضل در این حوزه شده. البته آمار دقیق ینداریم.

در این راستا جلسات مختلف با نهادهای ذیربط داشتیم و پیگیر هستیم، چراکه تعطیلی هتل چاره کار نیست.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران ادامه داد: در زمان پذیرش اعلام می‌کنیم که باید حجاب را رعایت کنند اما کار هتل ۲۴ ساعته است و این مهم باید مد نظر قرار گیرد. با این وجود بیشترین پلمپ را در استان فارس داشتیم.

حمزه زاده درباره میزان استانداردسازی هتلهای کشور گفت: حدود ۷۰ درصد هتل‌های کشور استاندارد شده‌اند و بقیه هم در چرخه هستند. همچنین مدت گواهی استاندارد ۳ ساله و قابل بررسی است.

او همچنین درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت هتلداری کشور گفت: بخشی از سرمایه گذاران خارجی و هتلداران زنجیره‌ای علاقه‌ای برای حضور در ایران ندارند.

آنها عنوان می‌کنند به کشوری که نرخ دستوری است و توسط دولت تعیین می‌شوند، نمی‌آیند.

او با اشاره به برنامه هفتم توسعه و جذب ۱۵ میلیون گردشگر گفت: وقتی برنامه ریزی بر اساس واقعیت نباشد اینگونه می‌شود. برای ۱۵ میلیون گردشگر هتل کم داریم.

البته حتی نتوانستیم برنامه ششم را محقق کنیم.  مطالعات نیازسنجی در حوزه گردشگری انجام نشده و سیاست‌ آنها تنها جذب گردشگر آن هم بدون هدف است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا