کد خبر: 250502135597
اخبار شرکت هااقتصادصنعت و معدن

تفاهم نامه همکاری سازمان اتکا و سازمان اقتصادی کوثر امضا شد

با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های اتکا و کوثر، تقویت و همکاری در حوزه های تجاری، سرمایه گذاری، خدماتی،پشتیبانی و انتقال دانش در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان اتکا، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان اتکا وسازمان اقتصادی کوثر بر تقویت و توسعه همه جانبه همکاری ها تاکید شد.

دکتر مرتضی اعلمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا در دیدار با مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه کارهای بزرگی که در کشور انجام می شود توسط سازمان های بزرگ رخ می دهد و آثار آنها تا همیشه در کشور مشهود است، گفت: شعار امسال پس از ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا برای ما و دیگر سازمان های اقتصادی حکم فرمان را دارد و همگی باید برای مهار تورم تلاش نماییم.

وی با بیان اینکه سوالی که سازمان های اقتصادی باید از خود بپرسند این است که نقش ما در تحقق فرمان رهبر انقلاب چیست و آیا در رسیدن به آن موفقیم؟ اظهارکرد: یکی از اقداماتی که می توان برای تحقق فرمان حضرت آقا انجام داد، ایجاد هم افزایی میان سازمانهایی با حوزه های ماموریتی مشابه است.

وی افزود: از آنجاکه ما در این تفاهم نامه درباره چند محور از جمله فعالیت های دامپروری، طیور، کشاورزی و باغداری مشارکت خواهیم نمود، می توانیم شاهد تنظیم گری در بازار باشیم.

مدیر عامل سازمان اتکا همچنین گفت: سازمان های اقتصادی کوثر و اتکا از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور و بهترین تولیدکنندگان درحوزه دام و طیور هستند و این همگرایی می تواند در بخش های وسیعی ازکشاورزی و دامپروری باعث مشارکت و هم افزایی گردد. هر دوسازمان می توانند از ظرفیت های مراتع یکدیگر برای رشد تولید به صورت متقابل بهره ببرند و این همکاری در حوزه های فرآورده ها و محصولات نیز قابلیت گسترش دارد.

درحوزه تولید و فروش وصادرات، بسترهای فروش اتکا در سراسر کشور برای این امر مهیا است و سازمان اتکا می تواند فرصت های صادراتی خود را در اختیار قرار دهد. دکتر مرتضی اعلمی همچنین با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی، فن آورانه و دانش بنیان هردو مجموعه گفت: چنانچه این تجربیات و دانش ها را ترکیب و ادغام نماییم، می توانیم صاحب یک اقتصاد دانش بنیان در کشور شویم و این در سایه مشارکت محقق می شود و انشاءا… موجبات خشنودی و رضایت مقام معظم رهبری فراهم گردد.

دکتر ناصرفخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش های کشاورزی، معدن، صنعت، سد سازی، راه و ساختمان، انرژی و صنایع غذایی گفت: امنیت غذایی یکی از اهداف اصلی و مشترک سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکاء است و امروز شاهد یک هم افزایی مهم میان این دو نهاد انقلابی و اقتصادی هستیم.

وی افزود: این تفاهمنامه بر همکاری و هم افزایی در ۳ بخش مهم تأکید دارد.اول، تامین مواد اولیه و نهاده ها. دوم در بخش تولید مواد غذایی و سوم در توزیع کالا که مطمئناً هم افزایی این دو سازمان در غنی تر شدن سفره و معیشت مردم اثر قابل توجهی خواهد داشت.

دکتر فخاری ادامه داد: بخشی از نهاده ها را با بکارگیری مزارع و مراتعی که در اختیار دو سازمان است می توان تولید کرد. بخش های خصوصی هم توانمندی های مناسبی دارند که هر دو سازمان بایستی با مشارکت با بخش های خصوصی، بهترین و بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر با دستورکار قراردادن رشد تولید و تنظیم بازار با هرگونه سوداگری چه از سوی خارج از کشور که بوی دشمنی می دهد و چه از طرف سودجویان داخلی که مطامع شخصی را به قیمت ضرر عمومی دنبال می کنند، مقابله خواهد کرد.

زمانی از تحریم های بین المللی هراس داشتیم که البته تحریم ها خیری بود که خداوند برای ما مقّدر کرده بود و امروزه با کمک شرکت های دانش بنیان، در بسیاری از موارد به خصوص در صنعت طیور به واسطه دو سویه ای که پرورش می دهیم، خودکفا شده ایم. لذا این هم افزایی در دو سازمان گام بلندی برای خودکفایی و نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه هدف گذاری سازمان اقتصادی کوثر برای تامین ۲۰ درصد از گوشت مرغ کشور است، گفت: امروز اعلام می کنیم که کشور در تأمین جوجه های اجداد و لاین مرغ خودکفا شده و نیازی به واردات ندارد. دکتر فخاری ادامه داد: سازمان های اتکاء و اقتصادی کوثر تقریباً به ۲۰ درصد از مردم شامل خانواده نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا و ایثارگران خدمت می رسانند.

بنابراین ما اگر بتوانیم با توجه به ظرفیت تولیدی خویش، سفره و معیشت این بخش را توسعه بدهیم مطمئناً بخش بزرگی از فشار اقتصادی در بازار شکسته خواهد شد. چرا که سفره و معاش مردم دستخوش سوداگری ها شده و مردم را در مضیقه قرار داده است.

در این نشست مقرر شد ظرفیت فروشگاه های اتکا برای توزیع محصولات میان جامعه معزز ایثارگران مهیا و تا هفته دولت فروشگاه مرکزی اتکاء برای ارائه خدمت به جامعه هدف بنیاد شهید آماده شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا