کد خبر: 031002147096
ورزش

تقی پور: منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ واقعی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابعی که در لایحه ۱۴۰۳پیش بینی شده است واقعی است،گفت: امیدواریم با این پیش بینی های واقعی کسری بودجه نداشته باشیم.

رضا تقی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد مهمترین ویژگی های لایحه بودجه ۱۴۰۳،گفت: مهمترین ویژگی ها لایحه بودجه این است که در آن رعایت آئین نامه جدید مجلس شده است و دو مرحله ای به مجلس ارائه شد و تا حدودی از دوباره کاری جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: یکی از چالش های ما در لوایح بودجه سال‌های گذشته این بود که دولت و نمایندگان در جاهایی که لازم بود منابعی را اضافه می کردند. یعنی منابعی وجود نداشت وبرای آن مصارف تعیین می کردند و آن را در لایحه بودجه می آوردند که همین باعث کسری بودجه می شد.

وی تاکید کرد: منابعی که الان در لایحه بودجه آمده است بصورت واقعی پیش بینی شده است. نفت بشکه ای ۷۱ دلار با تولید روزانه یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه پیش بینی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امیدواریم با این پیش بینی های واقعی کسری بودجه نداشته باشیم و اگر قرار باشد بعضی از مصارف و هزینه ها خارج از این پیش بینی شود طبیعتا کسری بودجه خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: البته این در اختیار مجلس است که اگر جایی احساس کرد این هزینه لازم است آن را پیش بینی کندمثلا در بحث همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با چارچوبی که در برنامه هفتم تصویب شد با همکاری دولت منابعی را پیش بینی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی موارد مطالبه مردم است و راههای تامین مالی آنها همانند فروش دارایی های دولت و یا فروش اوراق مشارکت مشخص است.

یعنی با توافق دولت تصمیم می گیریم کدام یکی از این راه های تامین مالی تورم کمتری ایجاد می کند و می تواند عملی تر باشد آن را پیش بینی و تصویب می کنیم که دولت نیز امکان اجرا داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا