کد خبر: 200602137723
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

تلاش انجمن لوازم خانگی در حفظ انسجام این صنعت

جلسه فوق‌العاده کمیسیون تولیدکنندگان لوازم خانگی غیر انرژی‌بر با حضور نمایندگانی از شرکت‌ها برگزار شد.

به گزارش آهام ایران، جلسه فوق‌العاده کمیسیون تولیدکنندگان لوازم خانگی غیر انرژی‌بر با حضور نمایندگان شرکت‌های چینی زرین ایران، زرساب، همارا سیستم، کاج‌نچسب، آذین گسترشفق، چینی پردیس کاشان، مهفام جام، آذین‌سازان مبنا و پیچ اشپیل ایران برگزار شد. در این جلسه بحث در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه هامکس ۱۴۰۲ و شیوه حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی غیر انرژی‌بر در این نمایشگاه، مورد  بررسی حاضران قرار گرفت.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران، در ابتدای این جلسه ضمن ارائه پاره‌ای از توضیحات در ارتباط با چگونگی هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه هامکس، گفت: در زمان حضور آقای مدرس خیابانی در کسوت سرپرست وزارت صمت، مصوبه‌ای ابلاغ شد که بر اساس آن متقاضیان حضور در نمایشگاه لوازم خانگی باید تحت نظر یک شورای سیاست‌گذار به فعالیت مشغول بوده باشند.

عباس هاشمی در ادامه به برگزاری موفق نمایشگاه هامکس سال گذشته اشاره داشت و افزود: نمایشگاه بین‌المللی هامکس ۱۴۰۱ طبق نظرسنجی صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی میزان رضایت ۹۷ درصدی مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با توجه به کسب موفقیت در برگزاری نمایشگاه سال ۱۴۰۱، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ خود رأسا اقدام به پذیرش مسئولیت برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی کرده و در این راستا نیز یک شرکت ناشناخته را به عنوان مجری معرفی کرد اما با پیگیری‌های هیأت مدیره انجمن، مسئولیت برگزاری نمایشگاه به انجمن لوازم خانگی ایران بازگردانده شد.

هاشمی در ادامه سخنان خود در این جلسه، تصریح کرد: با کمال تاسف و با توجه به عدم شناخت متولیان امر از صنعت لوازم خانگی، مقرر شده نمایشگاه بین‌‌لمللی لوازم خانگی هامکس ۱۴۰۲ در آبان‌ماه و نمایشگاهی تحت عنوان ظروف تفلون، چینی، بلور، کریستال  و … در بهمن ماه  سال جاری برگزار شود.

به گفته او: نکته ظریف اینجاست که تأکید متولیان سازمان توسعه تجارت روی لوازم خانگی سفید بود و در این میان لوازم خانگی گازسوز، لوازم خانگی برقی کوچک و قطعات به بوته فراموشی سپرده شده بود که با برگزاری جلسات متعدد، این برداشت از لوازم خانگی مورد بازنگری اساسی قرار گرفت.

سام ادیب عضو هیئت مدیره انجمن ضمن تأکید بر اینکه بازار فروش ایام عید تولیدکنندگان لوازم خانگی غیر انرژی‌بر به‌ویژه تولیدکنندگان ظروف نچسب در بهمن و اسفند خلاصه شده، به تفکیک نمایشگاه به ۲ نمایشگاه مجزا انتقاد داشته و اظهار کرد که اگر نمایشگاه لوازم خانگی به‌ صورت یکپارچه در آبان ماه تشکیل نشود، حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی غیرانرژی‌‌بر در نمایشگاه بهمن‌ماه مفید فایده نخواهد بود.

در پایان این جلسه، حاضران این مسئله را مورد تاکید قرار دادند که تجمیع دو نمایشگاه در یک قالب و یک زمان و برگزاری آن در آبان‌ماه یک ضرورت اجتناب ناپذیر  بوده و موجب پربارتر شدن بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی هامکس خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا