کد خبر: 091101118874
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

تلاش دولت فرانسه برای تقویت سواد دیجیتال در مدارس

«پاپ ندیای» وزیر جوانان و آموزش ملی فرانسه روز جمعه ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) اقدامات دولت در توسعه امکانات دیجیتالی در امر آموزش دانش آموزان را تشریح کرد.

هدف از این اقدامات تقویت توانایی های دیجیتالی آنها و استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای رسیدن آنها به موفقیت عنوان شده است. بر این اساس به تعبیر وزیر«شهروندی دیجیتالی» دانش آموزان تقویت می شود.

به همین منظور دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه و دبیرستان تا سال ۲۰۲۷(۱۴۰۵) تحت آموزشهای ضروری مربوط قرارخواهند گرفت.

این آموزش ها در قالب برگزاری کارگاه های رسانه‌ای در زمانبندی های هفتگی خواهد بود. درهمین چارچوب دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی با تمامی زوایای استفاده از ابزارهای دیجیتالی آشنا خواهند شد تا بتوانند از آسیب های احتمالی آنها در امان بمانند.

به همین منظور ازسال تحصیلی ۲۰۲۴(۱۴۰۳) دوره‌های امنیت سایبری و پیشگیری از آسیبهای آن  در دبیرستانها برگزار خواهدشد.

دراین سال همچنین با برگزاری این قبیل دوره‌ها دانش‌آموزان دبیرستانی با انواع الگوریتم ها،‌ هوش‌مصنوعی، برنامه‌نویسی و کدنویسی نیزآشنا خواهند شد.

وزیر جوانان و آموزش ملی فرانسه در تشریح بیشتر برنامه‌های دیجیتالی خود از مهمترین اهداف آن‌را کشف حرفه‌های مفید و جدید با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و توسعه آنها عنوان کرد.

از دیگر اهداف وی برقراری دوره‌های موردنیاز در دبیرستان های عمومی و فنی و آشنایی دانش‌آموزان اعم از دختروپسر با جذابیت های حرفه‌ای دیجیتالی است.

دراین زمینه حضور دختران تاکنون کمتر بوده، به‌همین منظور تلاش برای ارتقای علوم دیجیتالی در دبیرستانها بیشتر خواهد شد.

در همین چارچوب تلاش شده امکان استفاده معلمان از ابزارهای دیجیتالی نیز تسهیل شود و آنان نیز تحت آموزش های ضروری برای استفاده از این منابع قرار گیرند.

در انتها گواهی های مربوط نیز به آنها داده می‌شود. در عین حال درمقطع ابتدایی دردروس ریاضی فراگیری الگوریتم ها و برنامه نویسی بدون صفحه نمایش نیز آغاز خواهد شد تا دانش‌ آموزان این مقطع نیز با مهارت های دیجیتالی بیشتر آشنا شوند.

به اعتقاد«پاپ ندیای» وزیرجوانان: «استفاده از دانش دیجیتال تمامی بخش های اقتصاد را متحول خواهدکرد. درآینده اغلب دانش‌آموزان ما به یک حرفه دیجیتالی مشفول خواهند شد. به‌همین دلیل کشور ما به‌گونه‌ای فزاینده به متخصصین امور دیجیتالی نیازدارد و خواهد داشت.

فناوری دیجیتال یک پیش‌نیاز مسلم  برای رشداقتصادی و نوآوری و زمینه‌ای کاملا راهبردی در حاکمیت فرانسه است.»

منبع: هفته نامه اکسپرس

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا