کد خبر: 310103156565
روزنامهعصر انقراض (طنز)

غول سیاه افسردگی در کمین مشکلات

نماینده مجلس: «اگر دولت قبول کند مشکلات هست، مشکلات حل می‌شود.»

راضیه حسینی

مسئولان عزیز، برنامه عوض شد. دیگر تکنیک «بهترین جواب، بی‌محلی است» پاسخگو نیست و باید وارد مرحله‌ پذیرش شوید. می‌دانیم که همه‌ی شما فقط برای از رو بردن مشکلات به آن‌ها بی‌محلی می‌کردید. می‌دانیم که در این راه بسیار سختی کشیدید. مشکلات، مدام جلوی چشم‌تان رژه می‌رفتند و شما مجبور بودید نادیده بگیریدشان.

آن‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شدند، کل جامعه را اشغال می‌کردند، ولی شما باز هم با قدرتی مثال‌زدنی، مقاومت می‌کردید. هر بار که پشت تریبون می‌ایستادید و اعلام می‌کردید: «مردم عزیز، همه چیز خوب است، قطار پیشرفت با سرعت در حال حرکت است… تورم به زودی پایین می‌آید…دلار همین الان هم پایین آمده است» غول سیاه افسردگی را به سمت مشکلات روانه می‌کردید. سگی که همواره روی سر مشکلات می‌نشست و آن‌ها را رها نمی‌کرد.

ضمن تشکر از مقاومت جانانه‌تان، خواهشمندیم از این پس رویه را عوض کنید. مثل این‌که مشکلات مقاوم شده‌اند و الان تنها راه، پذیرش آن‌هاست. بروید در دل ماجرا، با مشکلات چشت تو چشم شوید. بهشان زل بزنید، حتی اگر ساعت‌ها طول کشید، اشکال ندارد، چشم از آن‌ها برندارید. خواهید دید که باز هم سگ سیاه افسردگی به سراغ‌شان می‌آید.

باز هم به کنجی می‌خزند و غمگین می‌شوندکه چرا نمی‌توانند با این‌همه فراوانی و تنوع، شما را شکست دهند؟ چرا هنوز نتوانسته‌اند با لشکری انبوه موفق شوند، حتی یک مسئول، استعفا دهد. چرا حتی نتوانسته‌اند یک عذرخواهی کوچک از شما بگیرند. همنوعان‌شان در کشورهای دیگر با قدرتی به مراتب کمتر، موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده‌اند. آن‌ها همیشه حسرت مشکلات موجود در ژاپن را می‌خورند و آرزوی‌شان این است که برای یک بار هم که شده به آن کشور بروند.

مسئولان عزیز، کافی است با همان آرامش همیشگی، پشت میز خود بنشینید و اعلام کنید: «بله همه‌ی مشکلات وجود دارد.» خواهید دید که دیگر توان مشکلات تمام می‌شود و همگی زجه زنان و اشک ریزان به کوی و بیابان فرار می‌کنند. به همین راحتی می‌توانید تمام مشکلات مملکت را از سر راه بردارید. اصلاً نیازی به تدبیر و برنامه و راه‌کارهای پیچیده نیست.

این‌جا ایران است. سرزمین مسئولان موفق و مشکلات افسرده.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا