کد خبر: 110203157954
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تهران از ونیز هم بهتر است

ادعای مقام شهرداری: «اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم.»

راضیه حسینی

ما مردم در حق تهران کم‌لطفی می‌کنیم، وگرنه اوضاع این شهر از خیلی مناطق دیگر جهان بهتر است. مثلاً تابه‌حال فکر کرده‌اید تهران چقدر بهتر از ونیز است؟ آمار هم نمی‌خواهد! چه بشود، سالی، ماهی یک‌بار تهران دچار آب‌گرفتگی شود، درصورتی‌که ونیزی‌ها همیشه‌ی خدا در آب‌گرفتگی به سر می‌برند! چرا قدر نمی‌دانیم؟ تازه وقتی هم سیل اتفاق می‌افتد مسئولانی داریم که پاچه‌های شلوار را بالا زده و تا کمر وارد آب می‌شوند، و وقتی عمق آب را اندازه‌گیری کردند، از آن بیرون می‌آیند و به دفتر خود بازمی‌گردند. اما در ونیز هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد. شما یک عدد مسئول ونیزی به ما نشان بدهید که خود را در آب انداخته باشد! فرق است بین مسئول با پاچه‌های خیس و مسئول کاملاً خشک!

مثال‌ها در زمینه‌ی بهتر بودن تهران بسیار زیاد است. مثلاً تهران از کشورهای آفریقایی بسیار خنک‌تر است و شهروندان این شهر هیچ‌وقت گرمای آفریقا را تجربه نمی‌کنند، آمار هم موجود است! حتی تهرانی‌ها مجبور نیستند در سرمای زیر صفر درجه‌ی قطب به سر ببرند و بسیار اوضاع بهتری دارند. شاید باورتان نشود، ولی تهران حتی در خطر حمله‌ی قبایل آدم‌خوار هم نیست. مردم تهران صبح را با آرامش شروع می‌کنند و به خورشید در حالی لبخند می‌زنند که اصلاً نمی‌دانند قبایل آدم‌خوار کجای دنیا حضور دارند.

این‌ها مثال‌هایی بود از مواردی که خیلی به آمار نیاز نداشت، چه بسیار است مثال‌هایی که جز با آمار ثابت نمی‌شود. مثل همین تمیزتر بودن تهران از پاریس، چه کسی می‌داند، شاید پایتخت ایران از لندن هم شیک‌تر باشد، یا از آمریکا پیشرفته‌تر، یا از رم توریستی‌تر و… هروقت آمار این‌ها هم درآمد می‌توانیم از خواندن‌شان لذت ببریم و به خودمان افتخار کنیم که پایتخت کشورمان این‌قدر جذاب است!

کاش مسئولان شهرداری عینک خود را برای مدت کوتاهی به مردم قرض بدهند تا ما هم جذابیت‌های تهران را ببریم و از تمیزی این شهر لذت ببریم!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا