کد خبر: 260701105091
اقتصادراه و مسکن

تهران در سیطره مافیای ساخت‌ و ساز

مساله ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد. بنا بر آمار غیررسمی مافیای ساخت و ساز در تهران نقش پررنگی در این حوزه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران نسبت به ساخت‌وساز غیرمجاز توسط افراد سودجو هشدار داد.

به نقل از ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا پس از تذکر مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران مبنی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تهران، با تایید این سخنان، گفت: تشکر می‌کنم از یادآوری این موضوع و نیز تلاش‌های شهردار منطقه ۱۹ تهران به‌ویژه در این ایام که با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی سخت ایستادگی کردند.

مهدی چمران افزود: امیدواریم در مناطق دیگر تهران نیز اقدامات و تلاش‌های این‌چنینی صورت گیرد تا شاهد ایجاد مناطقی مانند «مرتضی گرد» نباشیم که ساخت‌وسازها انجام شود و در نهایت بگوییم کاری است که انجام شده و دیگر نمی‌توان اقدامی کرد. این تنها یک نمونه است. در سایر نقاط نیز شاهد این اقدامات متخلفانه بوده‌ایم.

چمران تاکید کرد: درخواست ما از شهردار تهران و شهرداران دیگر این است که به جد و قاطعانه مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستند.

همان‌طور که ذکر شد این‌ها مردم عادی نیستند بلکه مافیا هستند که از این اقدام، سودهای فراوانی عایدشان می‌شود، عده‌ای هم از شهرستان‌ها آمده و ناآگاهانه در تله این افراد قرار می‌گیرند و اموال خود را به‌دلیل کلاهبرداری آن‌ها از دست می‌دهند و در نهایت چیزی که نصیبشان می‌شود ساختمان‌های ناایمن و بسیار فرسوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا