کد خبر: 22110069013
اخبار شرکت ها

توسعه زیرساخت‌ها موجب رفع محرومیت می ‌شود

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در این آیین با تاکید بر حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از طرح‎‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان، اظهار داشت: امروز شاهد احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۲۸ هزار تن و احداث مگامدول احیا مستقیم شرکت سیمین هرمز با ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در شرکت فولاد هرمزگان هستیم و حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از این طرح‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی به این موضوع که شرکت فولاد هرمزگان یکی از پیشرفته‌ترین صنایع فولادی کشور است، تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های کشور از اهداف شرکت فولاد مبارکه است و طرح‌های توسعه‌ای که عملیات احداث آن ها امروز در شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد، به رفع محرومیت در استان هرمزگان یاری می‌رساند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان همچنین گفت: در ماه های آینده طرح های بزرگتر و مهمتری را در استان هرمزگان آغاز می کنیم،

حمایت مسئولین استان در زمان محدودیت انرژی

معروفخانی در ادامه از حمایت‌های استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بالاخص نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تقدیر کرد و گفت: این حمایت ها باعث شد تا به رغم سختی ها، محدودیت‌های انرژی، اعم از برق و گاز تاثیری بر روند رو به رشد تولید در فولاد هرمزگان نداشته باشد. و این شرکت با کمترین خللی در تولید، اهداف خود را دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد یازده ماهه فولاد هرمزگان نشان می‌دهد که در راستای تحقق شعار سال گام برمی‌دارد، بیان کرد: کارکنان شرکت فولاد هرمزگان و به ویژه کارگران این شرکت در شرایط نامساعد آب و هوایی برای دستیابی به رکوردهای تولید تلاش می‌کنند که از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

محمد آشوری عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه های توسعه شرکت فولاد هرمزگان، گفت: امروز روز بزرگی برای توسعه هرمزگان رقم خورد و شاهد آینده درخشانی برای صنعت فولاد کشور و هرمزگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در سطح کشور برای خودکفایی در صنعت فولاد بود که امروز خوشبختانه به این مرحله رسیده ایم، اظهار داشت: امروز به نقطه پایدار در عرصه فولاد دست یافته ایم و زمینه توسعه نیز فراهم است که برای رسیدن به توسعه مورد هدف باید تلاش و برنامه ریزی مجدانه ای صورت گیرد.

آشوری با اشاره به اینکه بر این باورم که توسعه باید متوازن و همه جانبه و پایدار باشد، اظهار کرد: امروز می دانیم که اختلال در روند ساختاری توسعه کشور وجود دارد که باید این موضوع نیز هرچه سریعتر اصلاح شود.

وی با بیان اینکه امروز خوشحالم زمینه توسعه متوازن در هرمزگان در حال رقم خوردن است، عنوان کرد: در مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بر مانع زدایی همواره تأکید کرده ایم و بنایمان حمایت و پشتیبانی از تولید و اشتغال است.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه باید توسعه اقتصادی و صنعتی صورت گیرد اما باید به توسعه عدالت ختم شود که این موضوع در هرمزگان تا امروز چندان موفقیت آمیز نبوده است، اضافه کرد: شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از ۴۰ سال گذشته تا امروز گواه پیشرفت و توسعه اقتصادی و صنعتی در منطقه و ظهور بنگاه‌های اقتصادی غول پیکیری است که نقش آنان در توسعه بی بدیل است.

وی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی باید در روند توسعه عدالت سرعت بیشتری به خرج دهند و همگی در تحقق آن سهیم باشند.

آشوری با بیان اینکه در جذب نیروهای بومی شاهد عدالت بیشتری نسبت به قبل هستیم اما سرعت و شتابش همچنان باید رشد کند، خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی باید آثار مسئولیت اجتماعی شان در جامعه هویدا باشد و مردم این توسعه در همه ابعاد را به چشم خود ببینند.

وی در پایان گفت: صندوق طرح توسعه پیشرفت استان ها از سوی دولت بوجود آمده که نقطه مناسبی است تا بنگاه های اقتصادی به فراخور توانشان در این امر مشارکت کرده و سهیم باشند تا هرمزگانی آباد و در مسیر توسعه را در تمامی بخش ها شاهد باشیم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه های توسعه شرکت فولاد هرمزگان، گفت: دولت مردمی شامل دو کلیدواژه مردم و عدالت است و باید بر این اساس حرکت کند و امروز تمامی دستگاه های اجرایی باید به آن پایبند باشد.

وی با بیان اینکه باید مردم هرمزگان توسعه های بنگاه های اقتصادی را در استان لمس کنند، عنوان کرد: هرمزگان امروز رتبه نخست بیکاری در کشور است و به هیچ وجه زیبنده پتانسیل و ظرفیت های کنونی هرمزگان نیست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه باید زنجیره پایین دستی در بنگاه های اقتصادی شکل بگیرد تا زمینه توسعه را فراهم کنیم و زمینه ایجاد اشتعال بوجود بیاید، اضافه کرد: هرمزگان باید به رتبه نخست تولید فولاد کشور دست یابد و در این راه تمامی شرایط فراهم است.

وی با بیان اینکه وظیفه بنده حمایت از بنگاه های اقتصادی در تامین پایدار انرژی است، عنوان کرد: باید پوشه های خدماتی و اجتماعی بنگاه های اقتصادی در استان هرمزگان فعال تر شود و از ظرفیت های استانی بهره گرفته شود.

دوستی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های لازم برای توسعه بنگاه های اقتصادی فراهم کنیم، افزود: اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم این توسعه فراهم می‌شود..

استاندار هرمزگان در پایان گفت: باید توسعه معادن کانی استان را فعال کنیم و به طور حتم در بخش معادن کانی غیرفلزی ورود جدی خواهیم داشت.

بهره برداری از طرح های توسعه ای به رفع محرومیت در استان هرمزگان کمک می کند

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، و مسئولان استانی برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا