کد خبر: 2808996762
اقتصاد

توصیه دژپسند به سهامداران حقیقی!

وزیر اقتصاد گفت: سهامداران و خصوصا سهامداران حقیقی دقت کنند که باید بسیاری از مباحث را در تحلیل‌های خود قرار دهند و اگر کسی اظهارنظری کرد، آن را به صورت خام نپذیرند و بعد از آن معاملات خود را با عمق بیشتری تنظیم کنند.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بورس و تحولات اخیر آن گفت: بازار سهام طبیعتا روندی دارد که با نوعی تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفتیم، عوامل محرک تقاضا را تقویت کردیم و از این بابت باید شرایط پایدار باشد.

وی افزود: از سوی دیگر آمادگی داریم در شرایطی که این پایداری ادامه یابد، بتوانیم با عرضه اولیه‌ها ثبات مستمر ایجاد کنیم؛ از جانب ما عوامل و زمینه‌های پایداری این روند وجود دارد.

امیدوارم کسانی که می‌خواهند درباره بازار سرمایه اظهارنظر کنند، دقت بیشتری داشته باشند و سهامداران و خصوصا سهامداران حقیقی دقت کنند که باید بسیاری از مباحث را در تحلیل‌های خود قرار دهند و اگر کسی اظهارنظری کرد، آن را به صورت خام نپذیرند و بعد از آن معاملات خود را با عمق بیشتری تنظیم کنند.

وزیر اقتصاد درباره بودجه سال آینده و میزان اتکای آن به مالیات، خاطرن نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمتر و امسال بیشتر به سمت بودجه‌ای رفتیم که وابستگی‌اش به نفت کم شده و امیدواریم این امر تداوم یابد. مالیات نقش محوری را در این زمینه خواهد داشت و درآمدهای باید افزایش یابد اما باید شرایط اقتصادی و شدت تحریم‌ها کهامیدواریم در سال آینده کاسته شود را هم در نظر بگیریم.

هم‌چنین می‌بایست بحث کرونا را هم مد نظر قرار بدهیم و بتوانیم از آثار مثبت کاهش نقش کرونا با توجه به واکسن‌هایی که امیدواریم هر چه زودتر به آن دست‌یابی شود،

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا