کد خبر: 04030028938
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

توضیحات سازمان بورس درباره دلیل محدودیت ۳ روزه معاملات چندکارگزاری

مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیامک ارسال‌شده مبنی بر محدودسازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری  بازار سرمایه (سنا)، با توجه به سوءتفاهم ایجادشده در مورد علت محدود کردن برخی کارگزاری‌ها از معاملات اوراق بهادار؛ به استحضار اهالی بازار سرمایه می‌رساند که منشا محدودیت‌های اعمالشده بر معاملات کارگزاری ارسال‌کننده پیامک، پرونده‌های تخلفاتی و اجرای آرای محکومیت‌های انضباطی صادر علیه نهاد مالی مذکور در مرجع رسیدگی به تخلفات بازار سرمایه است، و ارتباطی به بازار ندارد.

مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در روشنگری چرایی محدودسازی برخی کارگزاری‌ها در بازه زمانی سه روز، دو نکته را به استحضار می‌رساند:

الف) منشا ارسال پیامک به کارگزاری‌های یادشده، دستگاه اجرای احکام انضباطی و مرجع رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی بود و هیچگونه ارتباطی با تصمیم نهاد ناظر و بازار ندارد.

ب) شایسته است اشخاص حقیقی، حقوقی و کارگزاری‌ها در صورت احراز تخلفات در پیشگاه قانون تمکین کنند و از طرح مباحث انحرافی، حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بپرهیزند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا