کد خبر: 12040035612
اقتصادتولید و بازرگانی

تولید خودروهای سنگین در وضعیت خوب

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی دومین ماه سال جاری نشان می‌دهد که علاوه‌براینکه خودروسازان داخلی در تولید خودروهای سنگین عملکرد بسیار بهتر از سایر انواع خودروهای داخلی دارند؛ گروه بهمن‌موتور نیز در صدر تولید با کیفیت‌ قرار دارد و سه خودرو پنج ستاره و دو خودرو چهارستاره در این ارزیابی ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی اردیبهشت ماه امسال، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس ایسوزو سحر و در گروه کامیونت‌ها، NPR۷۵K و NMR۸۵ که همگی تولیدی شرکت بهمن‌دیزل هستند، بالاترین سطح کیفیت را کسب کرده‌ و پنج ستاره‌ای شده‌اند.

در گروه مینی‌بوس‌ها، مینی‌بوس آرین تولیدی شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز موفق به کسب سه ستاره از پنج ستاره کیفی شده است.

همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل نیز سه ستاره‌ کیفی را به خود اختصاص داده است.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل همانطور که ذکر شد، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

طبق ارزیابی صورت گرفته، در بخش کامیون‌ها نیز به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در دسته کشنده‌ها هم خودروی FAW J۶ سیباموتور، نیوفوتون Auman H۴ ایران‌خودرو دیزل و سیتراک C۷ شرکت پیلسان چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

کشنده سیتراک C۷ دوماهی است که ارتقا کیفیت داشته است ودر حالی که تا پایان سال ۱۳۹۹ در رده خودروهای سه ستاره بوده و از ابتدای امسال در رده خودروهای چهارستاره کیفی تولید می‌شود.

در حالی در وانت‌ها بالاترین سطح کیفیت اکتسابی، سه ستاره است که در گروه خودروهای سنگین حداقل کیفیت سه ستاره بوده و خودرویی با کیفیت پایین‌تر از سه ستاره تولید نمی‌شود و در گروه سواری‌ها هم درست است که خودروی تک ستاره تولید نمی‌شود اما تعداد پنج ستاره‌ها هم به یک مدل یا نهایت دو مدل محدود شده و اکثرا سه ستاره یا چهار ستاره هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا