کد خبر: 14050040733
اخبار شرکت ها

تولید شمش با مقطع گرد و سایز بالا به روش ریخته گری مداوم (CCM) در مجتمع صنعتی اسفراین

مدیر عامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: کارشناسان این مجتمع برای نخستین بار در کشور موفق به تولید شمش با مقطع گرد، به روش ریخته گری مداوم (CCM) شدند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین، دکتر علی ملک، ضمن تبریک این موفقیت بزرگ اظهارداشت: این شمشها با قطرهای ۲۵۰-۳۶۵-۴۲۰-۴۶۰ و ۵۳۰ میلیمتر با طول حداکثر ۶۰۰۰ میلیمتر در دوخط مجزا و با کیفیت قابل قبولی(کیفیت سطحی و داخلی) تولید شدند و برگ زرین دیگری از افتخارات مجتمع صنعتی اسفراین را ثبت کرده و با همت پرسنل زحمتکش این مجتمع، عملاً شعار ” تولید، پشتیبانی ها و رفع موانع” را در شرایط سخت تحریم ها محقق کردند و این نشانه بارزی از خودباوری و نگاه به توانایی های داخلی می باشد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین، خاطرنشان کرد: با همت متخصصان این مجتمع عظیم صنعتی، تولید انبوه شمش در قطر ۵۳۰ میلیمتر آغاز شد و تست قالب ۶۳۰ میلیمتر نیز به زودی و با توجه به سفارش مشتری در برنامه تولید قرار خواهد گرفت.

هدف گذاری ۵۰ هزار تن محصول در سال ۱۴۰۰

دکتر علی ملک با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در این خط تولیدی ۵۰ هزارتن محصول را هدف گذاری نموده ایم افزود: با تولید محصولات به روش ریخته گری مداوم، زمان تولید محصول کاهش یافته و همچنین در هزینه های مستقیم تولید، کاهش قابل توجهی در هزینه های تولید شمش به نسبت روش تکباری و کاهش زیادی در میزان پرت سر و ته خواهیم داشت و همچنین عدم نیاز به استفاده از سیستم راهگاهی و انجماد شمش در قالب مسی آبگرد، تأثیر بسیار مطلوبی از لحاظ کیفیت شمش تولیدی از دیدگاه متالورژیکی همچون جدایش عنصری و ناخالصی خواهد داشت.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین یادآور شد: عمده محصولات خط ریخته گری مداوم در صنایع حمل و نقل ریلی و به طور خاص تولید لوله های بدون درز در صنایع پایین دستی، مورد استفاده قرار می گیرد و در پیشبرد اهداف کلان کشور کمک بزرگی خواهد کرد.

دکتر علی ملک در ادامه افزود: سیاست کلی و خط مشیء شرکت در مسیر رونق و موفقیت هرچه بهتر این مجموعه می باشد و امیدوار هستیم با تمام قوا در راستای اعتلا و پویایی این مجتمع عظیم صنعتی قدم های مؤثری برداریم و آماده هستیم تا همچون گذشته در رشد و تعالی شرکت مجتمع صنعتی اسفراین تلاش نموده و وظایف خود را در انجام این تعهد به عالی ترین وجه ایفا نماییم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا