کد خبر: 060503167562
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانی

تولید پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه ۱۷درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ از افزایش ۱۷درصدی تولید پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در ۹ ماه سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن خبر داد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد ۹ماهه شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه بیان کرد: تولید متانول این شرکت در ۹ماهه سال مالی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۷درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقدار درآمد عملیاتی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۰درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت سود ناخالص این شرکت ۷۰ درصد و سود عملیاتی محقق‌شده ۱۷۰درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به ثبت رکورد عملیاتی ۱۰۲درصدی تولید پتروشیمی کیمیای پارس خارومیانه در ۱۱، ۱۳ و ۱۵ مهر سال گذشته یادآور شد: بهینه‌سازی مصارف شیمیایی و یوتیلیتی، تعویض کاتالیست‌های خارجی با نمونه داخلی و تولید متانول بیشتر با نسبت s/c در ظرفیت‌های پایین‌تر واحد، ازجمله اقدام‌های نوآورانه و خلاقانه این پتروشیمی در ۹ماهه اخیر بوده است.

زارع‌پور تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های در دستور کار هلدینگ پتروفرهنگ افزایش تولید، همچنین پایداری تولید در شرکت‌های تولیدی با هدف افزایش درآمدهاست و به این منظور هیچ‌گونه کم‌کاری پذیرفتنی نیست و به‌طور مستمر عملکردها رصد و ارزیابی می‌شود.

وی یادآور شد: بهبود عملکرد مالی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با افزایش درآمدها و کاهش زیان عملیاتی ستودنی است، اما واقعیت این است که تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا