کد خبر: 24020026333
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعیعصر انقراض (طنز)مسئولیت های اجتماعی (کرونا)ورزش

توپ تانک فشفشه، ستاره‌مون گم نشه (طنز)

راضیه حسینی

باشگاه آژاکس پس از قهرمانی در لیگ هلند برای قدردانی و تشکر از هواداران خود که بلیت بازی‌های خانگی این فصل را خریداری کرده بودند و به دلیل کرونا موفق به حضور در استادیوم نشده بودند، جام قهرمانی را به ستاره‌های کوچک تبدیل کرد و به ۴٢٣٩٠ نفر هوادار خود اهدا کرد.

اگر این اتفاق در ایران می‌افتاد:

هواداران در حالی‌که جلوی باشگاه داد و بیدار راه انداخته‌اند، شعار می‌دهند: «توپ تانک فشفشه، ستاره‌مون گم نشه» اعتراض‌ها کم‌کم به درگیری می‌انجامد و هوادارانی که به خاطر کرونا نتوانستند در استادیوم حضور پیدا کنند، در حلق هم مشغول فریاد زدن و گرفتن حق‌شان می‌شوند. مسئولان باشگاه مجبور می‌شوند بیفتند وسط جمعیت و چند نفری هم از اطرافیان‌شان حسابی مشغول جدا کردن هواداران از مسئولان می‌شوند، که این جدا کردن شامل رفتن با آرنج توی دهان هوادار، کوباندن زانو به دیافراگم و صاف و یکدست کردن تمام انحاهای صورت با کف کفش می‌شود.

چند روز بعد در برنامه فوتبال برتر:

– ما در کمال آرامش با هوادارهامون صحبت کردیم و به اون‌ها گفتیم که تمام افرادی که کارت هواداری داشتند، ستاره طلایی رو گرفتند.

– یعنی پسر، برادرزاده، خواهرزاده، داماد و نوه‌عمو خاله بزرگه‌تون، همه کارت هواداری داشتند؟

– این چه حرفیه که شما می‌زنید. همه خانواده ما در خدمت تیم و باشگاه‌ هستند. حتی نوه کوچیک من که دو سالشه هم کارت هواداری داره.

– پس اون دوهزار و پونصد نفری که پشت در باشگاه، کارت هواداری به دست ایستاده بودند، چرا ستاره نگرفتند؟

– ببینید ما در راستای حفاظت از حقوق هوادارهامون یک کارتی رو براشون تهیه کردیم. ولی این به اون معنا نیست که هر کارتی اون کارت مخصوصه. ما دو نوع کارت تهیه کردیم. یکی مخصوص هوادارهای عادی و اون‌یکی برای هوادارهای خاص و همیشگی.

– بالاخره باید مشخص بشه این ستاره‌ها به چند نفر از هوادارهای واقعی تیم رسیده. چرا شما یه لیست از اون‌هایی که به‌شون ستاره دادید، تهیه نکردید؟

– والا ما لیست رو نوشتیم، ولی گویا آبدارچی‌مون برای گذاشتن زیر نون بربری ازش استفاده کرد و بعدش هم انداخت دور.

+ مگه تو سیستم وارد نکرده بودید؟

– تو چی؟ ببخشید من صداتون رو ندارم

– الان صدای من رو نمی‌شنوید؟

– خیر نمی‌شنوم. بوق…

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا