کد خبر: 27040191852
عصر انقراض (طنز)

توییت به سبک اصغر فرهادی (طنز)

راضیه حسینی

در روزهای اخیر انتشار تصویری از سید مصطفی میرسلیم که در صحن مجلس با کفش ریباک (Reebok) از برندهای معروف ورزشی آمریکایی در حال قدم زدن بود جنجال بسیاری را در پی داشت.

وی برای توضیح این موضوع در توییتر نوشت: «پوشیدن کفش کتانی خارجی ولو هدیه‌ای باشد از سال‌های قبل، در صحن مجلس، کار موجهی نیست. اصالت با تولیدات داخلی و تشویق آن است حتی اگر برترین کیفیت را نداشته باشد.»

توییت جناب میرسلیم از نوع فیلم‌های آقای اصغر فرهای است. یعنی آخرش با شما. می‌توانید برای دل خودتان هم که شده این‌طوری تمامش کنید:« بنده از محضر ملت بزرگوارعذرخواهی می‌کنم که کتانی خارجی پوشیدم.» بعد هم خوش باشید که بالاخره عذرخواهی یک مسئول را دیدید.

ولی انتظار نداشته باشید آقای نماینده چنین جملاتی بنویسد. در واقع جملات طوری نوشته شده‌اند که اگر کسی موضوع را نداند فکر می‌کند یک پند پدرانه از جانب بزرگی است که خودش همیشه گیوه به پا داشته و فقط با اسب تولید داخل تردد می‌کرده.

احتمالاً در صحن مجلس چشمش به پای یکی از نمایندگان افتاده و فهمیده وی کفشی خارجی به پا دارد. برای نصیحت او و آگاهی مردم، حاضر شده ننگ نصب فیلتر شکن را به جان بخرد. وارد فضای صیانت نشده‌ای به نام توییتر شود و این جملات را بنویسد. باشد که همگی به راه راست هدایت شویم و هیچ‌وقت، حتی یک هدیه را ولوخارجی قبول نکنیم.

البته ممکن است آقای میرسلیم اصلاً کاری به مردم واذهان عمومی نداشته. خودش برای خودش نوشته تا ازاین به بعد بیشتر متوجه کارهایش شود. مگر یادتان نیست؟ مسئول داشته‌ایم که خودش برای خودش نامه نوشته و با درخواست خودش موافقت کرده. حالا آقای میرسلیم از خودش انتقاد کرده.

ممکن است فردا توییت دیگری بزنند با این مضمون: «سپاس ویژه از جناب آقای میرسلیم بابت تذکر صحیح و به موقع ایشان. باشد که باقی مسئولان هم از وی تأسی جسته و فقط کالاهی ایرانی مصرف کنند.»

باقی مسئولان هم دقیقاً از وی تأسی می‌جویند و همین کار را می‌کنند. مثلاً توییت می‌زنند:«خرید سیسمونی خارجی ولو از کشور همسایه، کار موجهی نیست. اصالت با تولید داخلی است. حتی اگر کیفیت پایین‌تری داشته باشد.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا