کد خبر: 14120072713
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاه

تکذیب ثبت‌نام در سامانه برای سفرهای نوروزی

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه اطلاعات افراد واکسن زده و همچنین افرادی که پلاک خودرو به نام آنها وجود دارد میان وزارت کشور و پلیس راهور تبادل خواهد شد و فردی که واکسن نزده و پلاک خودرو به نام وی ثبت شده در صورت سفر جریمه خواهد شد، گفت که شهروندان نیازی به ثبت‎نام در سامانه ندارند.

حسین قاسمی در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص سفرهای نوروزی و شرایط تردد بین استانی گفت: نیازی به ثبت‎نام افراد در سامانه وجود ندارد. مقرر است افرادی که واکسن نزده‎اند و خودرو به نام آنها و با کد ملی آنها به ثبت رسیده در ایام نوروز تردد نداشته باشند و در صورت تردد برای آنها جریمه اعمال خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات افرادی که تزریق واکسن را انجام نداده‎اند در اختیار ما است و اطلاعات افرادی که به نام آنها و با کد ملی آنها پلاک خودرو به نامشان وجود دارد در اختیار پلیس راهور است. بر همین اساس این تبادل اطلاعات میان وزارت کشور و پلیس راهور انجام خواهد شد و از طریق دوربین‎ها این کنترل انجام می‎شود. لذا افرادی که خودرو به نامشان است و واکسن تزریق نکرده‎اند در صورت تردد برای آنها جریمه اعمال خواهد شد.

قاسمی تأکید کرد: افرادی که قصد سفر در ایام نوروز دارند نیازی به ثبت پلاک در سامانه ندارند.

الزام ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه «ایران من»

این در حالیست که روزجمعه خبری منتشر شد که در آن به نقل از علیرضا زالی، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران آمده بود: «برای سفرهای نوروزی لازم است پلاک مسافران نوروزی در سامانه «ایران من» ثبت شود.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا