کد خبر: 28090061459
بورس

پایانی سرخ برای بازار سهام امروز/ افت ۸۰۰ هزار میلیاردی ارزش بورس در ۲ ماه

شاخص کل بورس امروز بیش از ۱۲ هزار واحد ریخت و در کانال یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد قرار گرفت. کارشناسان علت این ریزش را عدم حمایت عملی مسئولان از بازار سهام می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز بیش از ۱۲ هزار واحد ریخت و در کانال یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد قرار گرفت. کارشناسان علت این ریزش را عدم حمایت عملی مسئولان از بازار سهام می‌دانند.

در حالی که شاخص کل و هم‌وزن امروز به ترتیب ریزش ۱٫۰۶ و یک درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار سهام نیز تنها حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان بود. فولاد، فملی، شستا و شپنا بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را داشتند.

در بازار کم‌عمق این روزها اما پذیره‌نویسی‌ها و عرضه‌های اولیه همچنان ادامه دارد. امروز نیز پذیره‌نویسی بیمه پردیس در حالی انجام شد که ارزش آخرین عرضه اولیه (سغدیر) کاهش چشمگیری داشته است.

خودرو، اداره بازارهای مالی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات برای کالا، کمند و کیان و همچنین بیشترین حجم معاملات نیز برای خساپا، خودرو و خپارس ثبت شد.

شاخص کل فرابورس نیز در بازار امروز با کاهش ۱۳۷ واحدی در کانال ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد قرار گرفته است. نمادهای زاگرس و آریا بیشترین تاثیر منفی و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار گفت: بازار سرمایه تهی از اعتماد شده و پول از بازار خارج شده است. اقدامات غلط بر این شرایط دامن می‌زند.

۸۰۰ هزار میلیارد تومان در عرض دو ماه گذشته از ارزش بازار کاسته شده است. این یک افتضاح مدیریتی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا