کد خبر: 090302128819
اخبار شرکت هااقتصادبانک و بیمه

تکلیف سرپرست اتکایی ایران معین بزودی روشن می شود

رییس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین، اذعان داشت که هیات مدیره این شرکت بزودی جلسه ای را برای تعیین سرپرست جدید برگزار خواهد کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، حمید دیانت پی، درگفت وگو با چابک آنلاین درعین حال تاکیدکرد که درحال حاضر، گزینه خاصی برای  سرپرستی شرکت بیمه اتکایی ایران معین، مدنظر اعضای هیات مدیره نیست.

مجتبی حیدری،مدیرعامل پیشین شرکت اتکایی ایران معین، به تازگی این شرکت را به مقصد بیمه مرکزی ترک گفته است.

او، اکنون  عضو هیات عامل و معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی است.

مجتبی حیدری از شهریور ماه سال گذشته به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین  منصوب شده بود.

پیش از او، داریوش محمدی به مدت ۲ سال و نیم مدیر عامل این شرکت بود.

براساس آخرین صورت مالی منتشر شده این شرکت که مربوط به سال مالی ۱۴۰۰ است سود خالص شرکت بیمه اتکایی ایران معین ۵۲۰ میلیارد تومان بوده است.

حیدری پیشتردرپاسخ به پرسش خبرنگار چابک آنلاین درخصوص چرایی عدم انتشار صورت های مالی ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ این شرکت گفته که روندآن به گونه ای نیست که صورت های مالی خود را به صورت مستقیم منتشر کند و افزوده که شرکت بیمه اتکایی ایران معین صورت های مالی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خود را دراختیار بیمه مرکزی قرار داده و انتشار آن بستگی به ملاحظات بیمه مرکزی دارد.

انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی گام نخست در مسیر اصلاح روندهای شرکت‌های دولتی است، اقدامی که فقط دولت سیزدهم آن را اجرایی کرد.

دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن، با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی بورسی و غیربورسی در این زمینه گام مهمی برداشت.

سال ۱۴۰۱  و در ادامه برنامه شفافیت مالی و برای اولین بار صورت‌های مالی ۳۱۳ شرکت دولتی برای دسترسی عموم، بر روی سامانه کدال قرار گرفت.

سید احسان خاندوزی ۱۴ فروردین ماه سال جاری در توئیتی از تحقق وعده انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی تا فروردین سال ۱۴۰۲ خبر داد وافزودکه وعده کرده بودیم تا فروردین ۱۴۰۲ صورت‌های مالی هزار شرکت دولتی را درکدال با ‎شفافیت کامل منتشر کنیم که این عدد به هزار و ۱۲۰ شرکت رسید که در آغاز دولت سیزدهم تقریبا برابر صفر بود و ادامه داد:‌ نظارت ۸۵ میلیونی دوای درد مدیریت ناکارآمد است.

 شرکت بیمه اتکایی ایران معین زیر مجموعه شرکت بیمه ایران بوده و ۹۵ درصد سهام این شرکت معتلق به بیمه ایران است.

این شرکت  از اوایل سال گذشته تغییر کاربری داده و به شرکت بیمه اتکایی تبدیل شده است.

دیانت پی، رییس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین درادامه گفت و گو با چابک آنلاین، درخصوص ورود این شرکت به فرابورس،گفت: بیشتر فرآیندها انجام شده اما به دلیل اینکه شرکت بیمه اتکایی ایران معین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تغییر کاربری داده و شرکت بیمه اتکایی شده فرابورس منتظر انتشار صورت های مالی حسابرسی شده شرکت برای نتیجه گیری است.

وی، افزود: مراحل کار در فرابورس خیلی پیش رفته اما به دلیل اینکه درآمدها و هزینه های شرکت براساس یک شرکت بیمه جنرال بود قرار بر این شد که اولین گزارش حسابرسی سالانه منتشر شود تا در کمیته پذیرش فرابورس تصمیم گیری شده و به همین دلیل روند کمی به تعویق افتاد.

رییس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین، خاطر نشان کرد که گزارش حسابرسی احتمالا تا آخر همین ماه ارائه می شود و نیمه دوم سال حتما به نتیجه خواهیم رسید و به بازار فرابورس وارد می شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا