کد خبر: 1208996048
روزنامهکشاورزی

تکمیل زنجیره تولید مواد غذایی در رامهرمز با مشارکت بنیاد برکت

خوزستان- به گفته مدیرعامل بنیاد برکت این بناید برای ۲۹۷ نفر از اهالی رامهرمز در استان خوزستان اشتغال ایجاد کرده است.

در جریان سفر امیرحسین مدنی به استان خوزستان، «شرکت سبز آرا بنه» رامهرمز به عنوان طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور این بنیاد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شرکت مشارکتی بنیاد برکت در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع سبزیجات تازه و منجمد و صیفی‌جات فعال است و ظرفیت تولید و فرآوری ۲۵۰ تن محصول را در سال دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره آغاز به کار این واحد تولیدی توضیح داد: شرکت سبز آرا بنه باعث به زیر کشت رفتن ۱۵ هکتار از زمین‌های روستایی رامهرمز شده و برای ۶۰ کشاورز ایجاد شغل کرده است.

مدنی ادامه داد: شرکت مشارکتی بنیاد برکت در مجموع برای ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده که همه این نیروها از ساکنان و اهالی بومی منطقه هستند.

وی سرمایه‌گذاری برای افتتاح این واحد تولیدی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توسعه فضا و تجهیزات این شرکت توسط بنیاد برکت، امکان تولید سالانه ۲۵۰ تن انواع سبزی و صیفی فراهم شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شرکت مشارکتی بنیاد در رامهرمز امکان صادرات محصولات خود را به شکل تازه، منجمد و خشک شده به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، امارات، عمان و غیره دارد و به زودی این فرآیند آغاز می‌شود.

مدنی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در روستاهای کشور بیان کرد: بنیاد اساس کار خود را در حوزه‌های توانمندسازی، محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق روستایی تعریف کرده و به ایجاد اشتغال در این مناطق ورود جدی داشته است.

وی با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در ۸ هزار روستا تصریح کرد: تا به امروز ۶۲ هزار طرح اشتغال‌زایی در این روستاها اجرا شده که ایجاد بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشته و منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله گوشت قرمز، سفید، فرش دستبافت و عسل شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت عنوان کرد: بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی نیز در ۲۵۰۰ روستا ورود کرده و تا به امروز ۱۴۰۰ مدرسه و ۲۲۷ خانه بهداشت را در این مناطق به بهره‌برداری رسانده است. همچنین ۱۸ هزار واحد مسکونی روستاییان نیز در دست ساخت است.

مدنی تاکید کرد: یکی از اقدامات موثر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت شناسایی زنجیره‌های تولید است که شامل مشاغل خرد و خانگی هم می‌شود و این مشاغل را به حلقه‌های بالادستی پیوند می‌دهد. تکمیل زنجیره‌های تولید باعث تامین بازار فروش، برندسازی و صادرات محصولات می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح شرکت مشارکتی بنیاد برکت در رامهرمز اظهار داشت: فعالیت این شرکت یک زنجیره تولید در محصولات کشاورزی را در منطقه ایجاد می‌کند و مانع از خام فروشی و از بین رفتن محصولات می‌شود.

 مدیرعامل بنیاد برکت از طراحی ۲۰ زنجیره در حوزه‌های مختلف توسط این بنیاد خبر داد و افزود: این زنجیره‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی با اتصال میان مشاغل، مردم و حلقه‌های بالادستی، هم اشتغال را پایدار می‌کنند و هم ارزش افزوده را بالا می‌برند.

گفتنی است، در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان خوزستان طرح آب‌رسانی به روستای کوت شیخ در حومه رامهرمز به بهره‌برداری رسید. بنیاد برکت برای آب‌رسانی به این روستا ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده و برای عملیاتی شدن طرح، ۱۶ کیلومتر لوله‌گذاری شده است. مدنی همچنین از طرح آبیاری تحت فشار روستای بنه حاجی بازدید کرد. این طرح قابلیت آب‌رسانی به ۲۸۰ هکتار سطح زیر کشت را دارد و برای ۵۰ خانوار اشتغال‌زایی کرده است. اعتبار هزینه شده از سوی بنیاد برکت برای این طرح ۱۵ میلیارد ریال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا