کد خبر: 24100065118
اخبار شرکت هابانک و بیمه

تکمیل ظرفیت مجتمع آلومینیوم جنوب با مشارکت بانک صادرات

جشن تکمیل ظرفیت تولیدی شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با حضور سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان و مدیران کشوری و استانی و با مشارکت و حمایت مالی بانک صادرات در لامرد استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره این بانک همزمان با سفر وزیر صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بازدید و ضمن حضور در جشن تکمیل ظرفیت تولیدی این شرکت، راه‌های گسترش همکاری و حمایت از افزایش ظرفیت این واحد تولیدی را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر یوسفیان در این سفر برای ادامه همکاری بانک صادرات با این مجتمع و تامین سرمایه درگردش آن از طریق اعتبارات اسنادی ریالی داخلی و تسهیلات ارزی اعلام آمادگی کرد.

شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه، با مشارکت بانک‌های بزرگ کشور در کنسرسیومی با عاملیت بانک صادرات و متشکل از بانک‌های ملت، ملی و تجارت با فاینانس ١.٢میلیارد دلاری (۶١٠٢میلیون یوآن) در زمینی به مساحت ٢٠٠هکتار در منطقه صنعتی لامرد استان فارس راه‌اندازی و در اوایل اردیبهشت سال ١٣٩٩ به بهره‌برداری رسید.

اکنون در این مجتمع صنعتی بیش از ۲هزار نفر مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰درصد آنان از جوانان بومی شهرستان‌های لامرد و مهر هستند.

جشن تکمیل ظرفیت تولید این شرکت با حمایت و تامین مالی بانک صادرات، موجب افزایش توان تولید آن به بیش از ٣٠٠هزار تن در سال (٣٠درصد تولید آلومینیوم کشور) شده به نحوی که مجتمع صنایع آلومینیوم به تولید شمش آلومینیوم در مقیاس ١۴۴هزار تن، بیلت به میزان ٨۶هزار تن و اسلب به میزان ٧٠هزار تن دست یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا