کد خبر: 020403163654
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

ثبت رکورد جدید تولید در واحد آنیلینگ شماره ۳ فولاد مبارکه

با همت تلاشگران خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه رکورد جدیدی در خردادماه ۱۴۰۳ در واحد آنیلینگ شماره ۳ ثبت شد.

محسن استکی،مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر، کسب این رکورد ارزشمند را به همه همکاران و کارکنان شرکت، خاصه کارکنان ناحیه نورد سرد تبریک گفت و در این خصوص افزود: به‌منظور دست‌یابی به این رکورد از ابتدای خردادماه، برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شد تا اینکه واحد باکس ۳ موفق شد با تولید ۱۷ هزار و ۱۲ تن به رکورد جدید ماهانه‌ دیگری دست یابد.

وی رکورد قبلی این واحد را به میزان ۱۶ هزار و ۹۶۷ تن و مربوط به خردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

در همین زمینه، رئیس واحد باکس آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نیز عمده‌ترین نقش واحد آنیل را بازیابی ساختار کریستالی ورق دانست و گفت: در این فرایند خواص ورق در خروجی آنیل به زمان قبل از فرایند نورد بازگردانده می‌شود.

اکبر نادری با اشاره به اینکه فرایند آنیل به‌طورکلی از سه مرحله حرارت‌دهی، هم‌دماسازی و خنک‌کاری تشکیل شده است، افزود: در این فرایند ابتدا کلاف‌ها براساس کیفیت ورق خواسته‌شده مشتری از لحاظ میزان درجه حرارت و مدت‌زمان موردنیاز و پارامترهای دیگر شارژ تعیین می‌شود. با افزایش درجه حرارت رشد دانه و تجدید ساختار کریستالی در فولاد،‌ سختی در ورق کاهش پیدا می‌کند که این سختی به آنالیز فولاد بستگی دارد و در یک محدوده دمای خاص تثبیت می‌شود و پس از عملیات حرارت‌دهی فرایند خنک‌کاری با استفاده از جریان هوا و آب انجام می‌شود.

در ادامه محمدعلی ایرانپور، سرپرست تعمیرات واحد نیز اظهار کرد: واحد باکس نورد سرد به‌عنوان یکی از خطوطی که باید با حداکثر ظرفیت خود در زنجیره محصولات سرد فعال باشد، موفق شده است با بررسی دقیق و ارتقای پارامترهای فنی، تولید خود را بهبود بخشد و در مجموع با اقداماتی که انجام شده توانسته حجم زیادی محصولات سرد و قلع اندود را تولید کند.

در خاتمه اکبر نادری رئیس واحد آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی از مدیران و کارکنان واحدهای ناحیه نورد سرد و همچنین از کارکنان واحد آنیلینگ، برنامه‌ریزی تولید و دفاتر فنی تولید و تعمیرات و سایر قسمت‌هایی که در ثبت این رکورد نقش‌آفرینی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا