کد خبر: 20129918732
اخبار شرکت ها

ثبت رکورد در گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی

علیرغم همه گیری ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی کشور، فروش شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از ۱.۱۵۸.۴۲۶ میلیون ریال در نه ماهه نخست سال گذشته، به بیش از ۳.۱۱۲.۰۰۰ میلیون ریال در نه ماهه نخست سال جاری افزایش یافت که رشدی حدوداً ۱۶۹ درصدی داشته است.

محمد جواد عسگری باقرآبادی، مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش استخراج شده از صورت‎های مالی دوره نه ماهه منتهی به آذر ۹۹، میزان فروش و نرخ سودآوری شرکت کارخانجات شهید قندی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سودآوری در نه ماه اول سال جاری گفت: شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (سهامی عام) با رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سودآوری تلفیقی گروه، نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته و نسبت‎های سودآوری در این شرکت افزایش یافت است.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی موضوع تامین به موقع مواد اولیه و توسعه بازارهای هدف و افزایش صادرات را از محورهای اصلی فعالیت عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد اقدامات بنیادی در این حوزه خواهیم بود.

عسگری در ادامه با اشاره به تنظیم برنامه بلند مدت در زمینه اصلاحات بنیادی جهت اصلاح اهداف، سیاست‎ها و فرآیندها بیان کرد: با پیگیری انجام شده و پس از جلسات و بحث و مطالعه، مقرر شد در راستای توسعه هم‎افزایی و افزایش سودآوری شرکت‎های تابعه و با هدف استقلال شخصیت‎های حقوقی تابعه، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی با مطالعه دقیق فرآیندها در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول در گروه خواهیم بود.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی همچنین با اشاره به هدف‎گذاری جهت انعقاد قراردادهای جدید داخلی و خارجی به عنوان یکی از اقدامات اساسی گفت: با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمت‎ها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحدهای تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمت‎ها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه‎یابی اقدام کرده‎اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی کردن محصولات را در پی داشته است.

وی با اشاره به اهتمام شرکت در تعیین تکلیف و پیگیری پرونده‎های حقوقی، گفت: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف همراه با دفاع از حقوق قانونی شرکت در پرونده‎های مطروحه است که در همین زمینه تیم حقوقی به صورت مجدانه پیگیرخواهد بود. همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی است و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی پیگیری خواهد شد.

عسگری همچنین اجرای پروژه‎های توسعه‎ای از طریق تبدیل دارایی‎های غیرمولد و افزایش نرخ بازده دارایی‎ها را از برنامه‎ های آتی شرکت دانست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا