کد خبر: 300303163409
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

جایزه پنج درصدی برای مودیان خوش حساب مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای شرایط برخورداری از جایزه پنج درصدی برای مودیان خوش حساب مالیاتی را اعلام کرد.

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای شرایط برخورداری از جایزه پنج درصدی برای مودیان خوش حساب مالیاتی را اعلام کرد.

طبق این بخشنامه یکی از شرایط لازم برای برخورداری از جایزه خوش حسابی، ارائه دفاتر، ترازنامه، حساب سود و زیان و مدارک طی سه سال متوالی توسط مودیانی است که به موجب قانون مکلف به نگهداری دفاتر، ترازنامه، حساب سود و زیان بوده یا اقدام به انجام تکالیف صاحبان مشاغل گروه نخست می‌کنند.

همچنین مودیانی که برخی از هزینه‌های آنان پذیرفته نشده یا مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته‌اند، مشمول جایزه خوش حسابی قرار می‌گیرند و اگر مودی در یک منبع مالیاتی جرایمی داشته و آن را پرداخته نکرده باشد، می‌تواند در سایر منابع «پرونده» مالیاتی خود از تسهیلات جایزه خوش حسابی برخوردار شود.

در این بخشنامه با تاکید بر اینکه کتمان درآمد مودی مانع بهره‌مندی از جایزه خوش حسابی خواهد شد، آمده است: در مواردی که پس از اعطای خوش حسابی کتمان درآمد مودی محرز شود، علاوه بر مطالبه مالیاتی کتمان شده، جایزه اعطا شده نیز از طریق برگ تشخیص مطالبه خواهد شد.

گفتنی است برای مودیانی که سال مالی آنان با سال شمسی مطابقت ندارد، مالیات هر سال باید در سال مالی تسلیم اظهارنامه پرداخت شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا