کد خبر: 23050042156
آسیب اجتماعیاقتصاداقتصاد کلانبانک و بیمهجامعه و فرهنگروزنامهروزنامه روزسلامت و رفاه

جایزه ۵۰۰ هزار دلاری برای هکر کلاه سفید

ترجمه: محمود نواب مطلق

هکرر مزارز صرفا قصد سرگرمی داشته است ولی به او پیشنهاد ۵۰۰ هزار دلار جایزه می‌شود. او که ادعا می‌کند صرفا برای سرگرمی سرقت رمزارز را انجام داده است از این پس به عنوان «هکر بااخلاق نامیده می‌شود چرا که برای رفع نقص سیستم ایمنی مؤسسه «پلی نت ورک» تلاش کرده و به او ۵۰۰ هزار دلار جایزه در ازای افشای نحوه سرقتش تعلق گرفته است.

پلی نت ورک که یک مؤسسه مالی غیر متمرکز در خصوص رمزارزهاست  ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) در توئیت خود اعلام کرد ساعت ۸ صبح به وقت بین‌‌المللی ۳۴۲ میلیون دلار اموال رمزارزی سرقت‌شده مشتمل۲۵۲ میلیون دلار رمزارز بینانس کوین، ۸۵ میلیون دلار رمزارز اُکس پلی گون و ۴.۶میلیون دلار رمزارز انتریوم باز پس داده شده است.

چند روز قبل نیز این مؤسسه  به صورت غیر مستقیم به مبلغ ۶۱۳ میلیون دلار مورد سرقت واقع شده بود. مسئولان مؤسسه با لحنی ملایم تلاش کردند با هکر وارد مذاکره شوند تا رمزارزهای سرقت‌شده را پس بگیرند.

این سارقان به دلیل اینکه به شناخت نقاط ضعف سیستم ایمنی در مؤسسات تبادلات رمزارزی کمک می‌‌کنند هکرهای  کلاه سفید نام گرفته‌اند. برخی از این قبیل مؤسسات حتی در این خصوص مسابقاتی با جایزه‌های قابل توجه برگزار می‌کنند.

مذاکره مؤسسه پلی نت ورک با هکرهای کلاه سفید

مؤسسه پلی نت ورک به صورت مستمر با این قبیل هکرهای کلاه سفید در حال مذاکره است تا از این طریق بتواند تمامی رمزارزهای به سرقت‌رفته را باز پس گیرد.

البته در ازای پاداش‌های قابل توجه. یکی از این هکرها روز قبل طی توضیحاتی در قالب سوال و جواب  هنگام انتقال ژتون که همان واحد رمز ارز در حساب‌های مربوط است، گفته بود: «من از اینکه لقب هکر کلاه سفید و بااخلاق به من داد شده است بسیار خوشحال و هیجان‌زده شدم و می‌توانم بگویم این هکی که کردم جالبترین هک زندگی من بود.

من از طریق انتقال ژتون توانستم نقص سیستم ایمنی مؤسسه پلی نت ورک رو به آنها بشناسانم.»

او اضافه کرده بود:« حقیقتا من دوست داشتم یک کار فوق‌العاده و خاص اما غیر زیانبار انجام بدم و این کار همان چیزی هست که می خواستم.

بهترین کاری بود که توانستم تو زندگی انجام بدم

این نوع نگاه به سرقت‌های رمزارزی بحث‌های زیادی در خصوص ایمن‌تر کردن مؤسسات تبادلات رمزارزی برانگیخته است.

مؤسسه بیومیاپول با ابتکار جدیدی در این خصوص راه جدیدی را پیشنهاد داده است. این موسسه در توئیتش پیشنهادش را چنین مطرح کرده است: «من جایزه‌ای معادل ۵ تا ۱۰ درصد از میزان رمزارز سرقت‌شده را برای هکر پیشنهاد می‌کنم.

فکر می کنم این یک معامله برد-برد است. هکر به زندان نمی‌رود و صاحبان حساب‌های رمزارزی نیز دچار خسارت نمی‌شوند.

منبع: راشا تودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا