کد خبر: 170801107746
اخبار شرکت ها

جایگاه جهانی دانشگاه شریف در همکاری با صنعت نفت ارتقا یافت

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از دستیابی دانشکده شیمی و نفت این دانشگاه به جایگاه هفدهم دنیا به‌دنبال همکاری با صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رسول جلیلی در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه) در مرکز همایش‌های کوشک وزارت نفت آغاز به‌کار کرد، با بیان اینکه این نخستین رویداد همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی نفت ایران است، اظهار کرد: افزایش تولید و بهره‌وری از مخازن نفت و گاز همواره یکی از مسائل محوری و دغدغه‌های صنعت نفت بوده است که این مهم جز با همکاری صنعت و دانشگاه به‌راحتی محقق نمی‌شود.

وی از فعالیت دانشگاه در صنعت نفت در دو حوزه چاه‌محور و مخزن‌محور یاد کرد و گفت: در این دو حوزه دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های تحقیقاتی گسترده‌ای را اجرا کرده که به ارتقای دانشکده شیمی و نفت این دانشگاه به جایگاه هفدهم دنیا منجر شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: دستیابی به این جایگاه جز با همکاری گسترده با صنعت نفت از جمله همکاری در میدان‌های کوپال و پارس‌جنوبی ممکن نبود.

جلیلی از همکاری خوب صنعت نفت در دوره وزارت جواد اوجی یاد کرد و گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داشته‌اند و نقش دانشجو در این مسیر بسیار شاخص است.

وی در تشریح این موضوع گفت: دانشجویی که خود برگزارکننده این همایش است از نزدیک با جنس کار آشنا می‌شود و به‌نوعی کارآموزی را خارج از کلاس تجربه می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا