کد خبر: 140801107193
جهانروزنامه

جایگزینی خودروهای الکتریکی شغل نیم میلیون اروپایی را می بلعد

ترجمه: سلیم حیدری

کمیسر تیری برتون گفت که اتحادیه اروپا در نظر دارد یک گروه کاری ویژه برای آماده سازی این تغییر ایجاد کند.

تیری برتون، کمیسر بازارهای داخلی هشدار داد که انتقال اتحادیه اروپا به خودروهای الکتریکی ممکن است منجر به از دست دادن ۶۰۰ هزار شغل در سراسر این اتحادیه شود.

این مقام در مورد طرح این اتحادیه برای الزام خودروسازان به کاهش صد درصدی انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۵ اظهار نظر کرد، که عملاً فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را در این اتحادیه ممنوع خواهد کرد.

بخش خودروسازی اروپا ۱۲.۷ میلیون نفر را به هر طریقی مشغول به کار می کند که ۶.۶ درصد از کل اشتغال در اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.

برتون در مصاحبه‌ای با رسانه خبری Corriere della Sera که روز جمعه منتشر شد، گفت: گذار به خودروهای برقی صدها هزار شغل را در سراسر اتحادیه اروپا از بین خواهد برد.

او این گذار را “بزرگترین تحول صنعتی” خواند که اتحادیه اروپا با آن مواجه است، به ویژه با در نظر گرفتن ضرب الاجل های فشرده ای که برای اجرای این کار در نظر گرفته شده است.

این طرح هفته گذشته با توافق اولیه ای که توسط مذاکره کنندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا صورت گرفت، به امضا رسید. اکنون برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب رسمی توسط پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا دارد.

در حالی که چارچوب زمانی برای تصویب مقررات مشخص نیست، برتون گفت که قصد دارد یک گروه کاری ویژه متشکل از نمایندگان صنعت خودرو، اتحادیه های کارگری، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برق تشکیل دهد تا مسائل اجرایی این کار را حل و فصل کند. به عنوان مثال، او گفت که تعداد نقاط شارژ خودرو در اتحادیه اروپا در حال حاضر بسیار کم است و به یک شبکه در سراسر این اتحادیه نیاز است.

این کارگروه منابع مورد نیاز برای تولید باتری را بررسی خواهد کرد، همچنین به دنبال راه‌هایی برای کمک به افرادی است که به دلیل انتقال شغل خود را از دست می‌دهند و باید شغل جدیدی پیدا کنند.

به علاوه این کارگروه راه‌هایی را برای در دسترس‌تر کردن خودروهای الکتریکی برای مصرف‌کنندگان تجزیه و تحلیل خواهد کرد. برتون تخمین می زند که تا سال ۲۰۵۰، تنها ۲۰ درصد از خودروهای مورد استفاده در اتحادیه اروپا با موتورهای احتراق داخلی کار خواهند کرد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا