کد خبر: 220102125478
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

جدال خریداران و فروشندگان بالاتر از سقف ۹۹/ شاخص کل ۱۱ هزار واحد کاهش یافت

معاملات امروز بورس با کاهش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز از ابتدا با فشار بیشتری نسبت به روزهای گذشتا کار خود را آغاز کرد و اغلب سهام بزرگتر بازار در محدوده منفی معامله می شوند و در بین گروه ها نیز فشار روی گروه بانکی بیشتر می باشد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با گذشت ۲۰ دقیقه از ابتدای معاملات ۰.۵۴ درصد کاهش یافت و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار واحدی رسیده است و از کانال ۲ میلیونی و ۲۰۰ هزار واحدی دور شده است.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد های فملی، فارس و شستا گذاشتند و همه تاثیر گذاران تا اینجا معاملات تاثیر منفی بر روی شاخص داشتند.

شاخص کل هم‌ وزن امروز هم عملکرد بهتری از خود نسبت به شاخص کل نشان داده است و تا اینجای بازار روند این شاخص متعادل بوده است و با رشدناچیز ۰.۰۸ درصدی رو به رو شده است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام هم‌ اکنون به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که عددی مانند روز های گذشته است و به نظر امروز هم ارزش معاملات در محدوده های قابل قبولی باشد.

همچنین بیشترین ارزش معاملات در صنایع باز هم متعلق به گروه خودروسازی  می باشد و این امر در حالی است که بزرگان این گروه تا اینجا معاملات بسته می باشد و معاملاتی نداشته اند.

حقیقی ها دوباره در سمت خریدار فعال شده اند و تا کنون ۱۱۴ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کرده اند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز تا اینجای معاملات ۲۴.۶ میلیون تومان بوده است در حالی که سرانه فروش آن ها ۲۰.۳ میلیون تومان بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا