کد خبر: 05020179648
جهانسیاست

جدیدترین خبر از مذاکرات/ «دور پنجم مذاکرات با عربستان مثبت بود»

سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص مذاکرات برجام گفته که طولانی شدن تنفس بین مذاکرات به نفع مذاکرات نیست. اما به گفته او دور پنجم مذاکرات با عربستان مثبت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص مذاکرات وین گفته که طولانی شدن تنفس بین مذاکرات به نفع مذاکرات نیست. اما به گفته او دور پنجم مذاکرات با عربستان مثبت بود.

سخنگوی وزارت خارجه کشور در نشست خبری اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات با عربستان مثبت بود.

خطیب‌زاده گفت: گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد با تلاش‌های دولت عراق و عمان در پنجشنبه هفته پیش برگزار شد و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود. هنوز در نقطه دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان قرار نداریم.

در خصوص مذاکرات برجامی ایران نیز خطیب‌زاده طولانی شدن تنفس بین مذاکرات را به نفع مذاکرات نمی‌داند.

او اظهار کرد: در گفت‌وگوها آنچه که مربوط به ایران، اتحادیه اروپا روسیه و چین بوده تمام شده است.  هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها آنچه که باقی مانده بین ایران و ایالات متحده را از طریق خود در حال پیش بردن است.

براساس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه، هر دو طرف ایران و اتحادیه اروپا یعنی امیرعبداللهیان و بورل، در این امر مشترک بودند که این تنفس طولانی شدن تنفس به نفع گفت‌وگوها نیست و مناسب است که هرچه زودتر این تنفس با یک دیدار حضوری تازه شود.

در روزهای گذشته مرز دوغارون در پی بروز برخی اختلافات با کشور افغانستان به طور موقت بسته و سپس بازگشایی شد.

خطیب زاده در واکنش به این موضوع گفت: مرزداران ما تاکنون با خویشتنداری رفتار کردند، اما مرزبانان ما دستور دادند از تردد غیر قانونی از هر کسی جلوگیری شود.

او گفت: تکرار این موضوعات جای نگرانی جدی دارد و از طریق مختلف از هیات حاکمه افعانستان در حال پیگیری هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا