کد خبر: 100403164478
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

جریمه سنگین در انتظار ماینر‌های غیرمجاز رمزارز

مدیرعامل توانیر گفت: با مصوبه جدید ماینر‌های غیرمجاز رمزارز معدوم خواهند شد و معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق مشترکان خانگی جریمه می‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خبر ۱۳ از شبکه خبر گفت: روز‌های گرمی را سپری میکنیم و مصرف برق بسیار بالاست و رکورد‌های بیش از ۷۰ هزار مگاوات را پشت سر می‌گذاریم. قطعا مدیریت مصرف برق در تأمین برق پایدار بسیار موثری خواهد بود.

او افزود: امسال علاوه بر پاداش صرفه جویی که در سال گذشته هم اجرا شد، در طرح پویش «با انرژی» مشترکان از جوایز ارزنده‌ای بهره‌مند شوند. مشترکان تنها باید ۱۵ درصد مصرف خود را کاهش دهند که با تنظیم سیستم‌های سرمایشی روی دمای آسایش میسر است.

مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به سوالی در مورد دستگاه‌های استخراج رمزارز گفت: ماینر‌ها مصرف برق بالایی دارند و به اندازه یک کولر گازی مصرف برق دارند. این در حالی است که کولر‌ها در طی روز خاموش می‌شوند و درجه آنها قابل تنظیم است، اما ماینر‌ها در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند و به شبکه برق فشار تحمیل میکنند.

او افزود: با مجوزی که سازمان املاک تملیکی صادر کرده امکان امحاء ماینر‌های غیرمجاز فراهم شده و تا این لحظه تعداد زیادی از ماینر‌ها در استان‌های گلستان و خراسان رضوی معدوم شده آمد. جریمه‌ای که برای ماینر‌های غیرمجاز در نظر گرفته شده معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق مشترکان خانگی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا