کد خبر: 01050192539
اقتصادانرژیبازرگانی

جزئیات قرارداد صادرات ۴۰۰ مگاوات برق ایران به عراق

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: به موجب قرارداد راهبردی بغداد با تهران در بخش انرژی، عراق به مدت ۵ سال ۴۰۰ مگاوات برق از ایران دریافت می‌کند.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، وزارت برق عراق با ارائه توضیحی درباره جزئیات توافق راهبردی عراق و ایران در حوزه انرژی تاکید کرد که این توافق دو هدف واردات برق از ایران و بهبود ولتاژ آن را محقق می‌کند.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت: با طرف ایرانی قرارداد پنج ساله برای تامین ۴۰۰ مگاوات برق  از طریق خطوط ایران منعقد کردیم.

وی افزود: امضای این قرارداد به دنبال پرداخت بدهی گاز به ایران و براساس مصوبه هیات وزیران عراق صورت گرفت و هدف از آن نه تنها تامین برق۴۰۰ مگاوات برق بلکه بهبود ولتاژ و درمان افت آن است به نحوی که به افزایش ساعات پردازش کمک خواهد کرد.

موسی افزود: عراق با هدف دستیابی به توافق، خطوطی را به طور همزمان با طرف ایرانی مرتبط کرده است که پیش تر هم تا سقف ۱۲۰۰ مگاوات برق تولید می‌کرده است.

این مسئول عراقی با بیان اینکه توافقنامه مذکور براساس پرداخت  هزینه و متناسب با نیاز عراق است، توضیح داد:  پرداخت‌ ما به ایران متناسب با بهای انرژی، زمان اوج مصرف و نیاز وزارتخانه برق عراق است ، یعنی ممکن است در مواقع غیر اوج مصرف، عراق نیازی به این برق نداشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا