کد خبر: 16050040943
توسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

جزییات تولیدات خودروسازان در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۲۲ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو در کشور از سوی خودروسازان داخلی شد.

به گزارش ایرنا، این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال (تولید ۳۲۰ هزار و ۲۲۸ دستگاه خودرو) رشد ناچیز هشت دهم درصدی نشان می‌دهد.

همچون همیشه بیشترین آمارهای تولید مربوط به خودروهای سواری است.

در چهار ماهه نخست امسال ۲۹۶ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودروی سواری (۹۱.۸ درصد تولید خودرو) در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۱.۲ درصدی است.

تا پایان تیرماه ۲ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در کشور تولید شد

در این مدت تولید مینی‌بوس و میدل‌باس همچنین کامیونت، کامیون و کشنده با رشد همراه شد، اما خودروسازان در تولید ون، وانت و اتوبوس عملکرد کاهشی داشتند.

تا پایان تیرماه ۲ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹۰.۳ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین خودروسازان با تولید ۲۷۴ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس رشد ۶.۲ درصدی در هم‌سنجی با پارسال ثبت کردند.

برپایه این گزارش، خودروسازان داخلی در مدت یاد شده ۲۳ هزار و ۱۹۵ دستگاه وانت (افت ۸.۳ درصدی)، ۲۲۷ دستگاه اتوبوس (کاهش ۱۳.۷ درصدی) و فقط ۲۶ دستگاه ون (افت ۶۷.۵ درصدی) تولید کردند.

آمار تیرماه

بررسی آمارها حاکی است ۸۶ هزار و ۶۲۱ دستگاه از مجموعه تولیدات چهار ماهه خودروسازان مربوط به عملکرد تیرماه آنها است که در هم‌سنجی با تیر ماه پارسال افت ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

بزرگترین خودروسازان کشور

برپایه این گزارش، ایران‌خودرو و سایپا به عنوان دو خودروساز بزرگ کشور بیشترین سهم را با ۹۳.۷ درصدی در تولیدات چهار ماهه خودروسازان داشتند.

در این میان ایران‌خودرو با تولید ۱۵۷ هزار و ۱۴۳ دستگاه خودرو (افت ۱.۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) لقب بزرگترین خودروساز کشور را به خود اختصاص داد.

همچنین سایپا با تولید ۱۴۵ هزار و ۳۱۳ دستگاه خودرو و ثبت رشد ۱.۴ درصدی، دومین خودروساز بزرگ کشور نام گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا