کد خبر: 31040192464
تولید و بازرگانیجامعه و فرهنگ

جفای رسانه ملی به تولید ملی!! /شبکه تلویزیونی ایران کالا در آستانه انحلال!!

۱۲ اسفند ۹۶ وقتی بطور رسمی افتتاح شد بارقه ای از امید در دل تولید کنندگان کشور بوجود آمد.

به گزارش سرآمد اخبار، بعد از سالها تحریم های ظالمانه و تورم افسار گریخته مهمترین راهکار مقابله با آن حمایت از تولید ملی اعلام شد.

بی توجهی به تولید!! غفلتی که سالها کشور را در گردابی از مشکلات غرق کرد و چه هوشمندانه رهبر انقلاب چاره کار و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه دشمن را حمایت از تولید ملی دانستند.

وقتی رسانه ملی از شبکه ای رونمایی کرد که صدای تولید و مطالبات تولید کنندگان را به گوش مسئولان می رساند بارقه های امید از اینکه تولید کنندگان کشور صاحب رسانه ای شدن که صدایشان شنیده می شود زنده شد.

استقبال گسترده صاحبان صنایع کوچک و متوسط که حالا صدایشان شنیده و محصولشان دیده می شود انگیزه ای شد مضاعف برای عوامل شبکه برای کار و تلاش بیشتر.

اما افسوس !! افسوس که خیلی زود صدای تولید در رسانه ملی در شبکه تخصصی تولید ( ایران کالا ) خاموش شد .

شبکه ای که خط قرمزی برای بیان مشکلات تولید کنندگان نداشت و بارها و بارها صاحبان صنایع کوچک و متوسط از اینکه می توانند آزادانه و بدون سانسور از دردها و رنج های تولید بگویند ابراز رضایت می کردند.

اینکه اقتصاد و تولید ملی چرا نباید شبکه ای مستقل و تخصصی داشته باشد پرسشی است که باید رئیس رسانه ملی پاسخ دهد.

اما سوال اینجاست چطور می شود شبکه های تخصصی نهال ، تماشا ، مستند و آموزش که آنها نیز البته در جایگاه خود مهم هستند تقویت می شوند و شبکه اقتصاد و تولید ملی منحل !!!

شنیده ها حکایت از آن دارد انحلال شبکه ایران کالا به خاطر صرفه جویی در هزینه ها بوده است!!

آیا شبکه ای که می تواند پیوست رسانه ای توسعه اقتصادی باشد هزینه است یا فایده ؟

متاسفانه تصمیم های احساسی ، بدون کارشناسی و شتاب زده در مدیریت جدید رسانه ملی شرایط بغرنجی را در این سازمان مهم بوجود آورده است.

هر چند دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما سوابق درخشانی به ویژه در معاونت برون مرزی رسانه ملی دارد و منشا تحولات بزرگی در این سازمان بوده است اما به نظر می رسد مشاوران وی چندان درک صحیحی از رسانه نداشته باشند .

انحلال شبکه ایران کالا بعد از ادغام شبکه خبر در خبرگزاری صدا و سیما دومین اشتباه استراتژیک رسانه ملی بود که امیدواریم در بررسی دقیقتر با کارشناسان حوزه رسانه در این خصوص بازنگری شود.

شرایط کشور به ویژه در حوزه اقتصاد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مطالبه عمومی مردم است دیگر جای آزمون و خطا نیست.
تخصصی شدن موضوعات مهم به ویژه در حوزه مهم اقتصاد سالهاست که مطالعات گسترده علمی در دنیا روی ان انجام شده است و در رسانه های معتبر جهانی اکنون هر کدام شبکه ای مجزا در حوزه اقتصاد دارند.

به نظر می رسد مخالفت با آن هم بدون پشتوانه علمی چندان دقیق و کارشناسی نباشد و باعث عقب افتادگی و تضعیف رسانه ملی در جنگ نرم قدرت شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا